سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح یک طرح آبیاری در منطقه ماهان

یک طرح آبیاری تحت فشار در منطقه ماهان شهرستان کرمان با حضور مسئولان در فضایی به وسعت 64هکتار به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، معاونین و مدیران این سازمان یک طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۶۴ هکتار در منطقه ماهان شهرستان کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این طرح از نوع قطره‌ای دو خطی بوده و با هزینه کرد ۵.۵ میلیارد ریال که قریب به ۴.۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است اجرا شده است.

این طرح در باغ پسته اجرا و آب مورد نیاز از چاه با دبی ۴۵ لیتر در ثانیه تامین می‌شود و شیفت‌های آبیاری این باغ ۱۳ شیفت و دور آبیاری ۱۰ روز یکبار است.

در این افتتاحیه بابایی فرماندار شهرستان کرمان گفت: ضرورت دارد الویت اول را به بهینه سازی مصرف آب اختصاص دهیم و در این راستا باید از بهره برداران حمایت شود بطوریکه آنان به ما اعتماد نموده و با فرهنگ سازی مدیریت باغات به سمت مصرف بهینه آب و خروجی محصول سالم سوق داد.

وی افزود: با شرایط کنونی کشاورزی بصورت سنتی جوابگو نیست و باید این امر بصورت علمی و برنامه ریزی شده، مدیریت شود.

مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در این مراسم گفت: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و هفته جهاد کشاورزی این طرح در این هفته افتتاح شد و در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۲ طرح افتتاح شدند که بیشتر این طرح‌ها در حوزه آب و خاک می‌باشند.

وی افزود: تا کنون ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و ۲۰ درصد باغات شهرستان کرمان قابلیت تجهیز به این سیستم را دارند و در حال حاضر ۵۵۰۰ هکتار از اراضی جهت اجرا این سیستم‌ها شناسایی و در حال تکمیل پرونده هستند.

مسعودی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در این شهرستان انجام شده، افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۳۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده که ان شا الله تا آخر سال ۲۳۰۰ هکتار از اراضی به این سیستم مجهزمی شوند.

انتهای پیام/ی

اجرای آبیاری تحت فشار در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.