سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تدوین برنامه‌های نشاط آور برای دانش آموزان

استاندار قزوین بر ضرورت تدوین برنامه‌های نشاط آور برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در شورای آموزش و پرورش استان افزود: برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌های استان، برای کسب خروجی بیشتر و جلوگیری از موازی کاری باید تجمیع شود.

استاندار ادامه داد: برنامه‌های نشاط آور برای اوقات فراغت دانش آموزان یک امر مهمی است که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد، زیرا تعطیلات تابستان زمانی است که دانش آموزان باید در فضایی به دور از تحصیل باشند تا با روحیه بهتری سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

زاهدی بیان کرد: طبق تحقیق انجام شده ۶۶ درصد دانش آموزان در تابستان کاری نداشته اند و برای آینده خود تعریف‌های دیگری دارند که نشان دهنده تغییر در ذهنیت و دیدگاه جامعه است.

زاهدی گفت:طرح غنی سازی اوقات فراغت به صورت موقت براساس تفاهم نامه آموزش و پرورش تا پایان تیرماه ادامه یابد، ولی در ادامه همه دستگاه‌ها برنامه‌های تخصصی خود را به دبیرخانه آموزش و پرورش ارسال کنند تا هم کار تخصصی شده و از موازی کاری‌ها جلوگیری شود.

استاندار خاطر نشان ساخت: باید تلاش شود علایق دانش آموزان را به سمت و سوی صحیح هدایت کنیم و به عنوان مثال اگر ۹۰ درصد دانش آموان علاقه‌مند به موسیقی هستند باید آن را به سمت فاقد آسیب آن هدایت کنیم.

وی گفت:کودکان به طور مرتب تغییر حالت می‌دهند و درخواست‌های مختلفی خواهند داشت و نباید نسبت به درخواست‌های موقت آن‌ها سخت گیری بی جا داشت.

زاهدی افزود : باورمند نبودن اولیا به برنامه‌های امور پرورشی را باید بررسی کرد که بخشی از آن به پاسخگو نبودن این برنامه‌ها باز می‌گردد.

استان قزوین ۲۳۰ هزار دانش آمور تحصیل دارد.

انتهای پیام/

شورای آموزش و پرورش استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.