سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوبنای تاریخی سیرجان مرمت می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازار تاریخی و یخدان‌های دوقلو، دو بنای مهم و شاخص شهرستان سیرجان مرمت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غلامرضا فرخی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه یخدان‌های دوقلو و بازار تاریخی سیرجان از محل اعتبارات استانی در حال مرمت هستند، گفت: خوشبختانه تا کنون مرمت این دو بنای تاریخی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تجدید اندود کاه گل مخروط پاچال و دیوار سایه انداز یخدان‌های دوقلو در این طرح مرمتی در حال انجام است، اظهار کرد: سقف‌های آسیب دیده و بخش‌هایی از پشت بام راسته بازار، بازار تاریخی شهرستان سیرجان نیز در حال مرمت هستند.

فرخی با بیان اینکه بازار تاریخی سیرجان قریب به ۲۰۰ سال قدمت دارد، تصریح کرد: قدمت یخدان‌های دوقلو این شهرستان نیز به دوره قاجاریه برمی گردد.

وی در پایان اظهار کرد: استان کرمان دارای ۷ هزار اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ اثر ثبت جهانی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری برخی از نهادها، دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی که علاقمند به مرمت بنا‌های تاریخی این خطه از کشورمان هستند، تعدادی از آن‌ها را مرمت وجهت فعالیت‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار کنیم.

انتهای پیام/ی

وجود 7اثر جهانی در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.