سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا خواستار پایان تحقیقات مولر شد

کوین مک‌کارتی با اشاره به گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا گفت باید تحقیقات رابرت مولر درباره ترامپ به پایان برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کوین مک کارتی، نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا و رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه گفت در پی انتشار گزارش‌ جدید وزارت دادگستری این کشور، باید تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، متوقف شود.

وی گفت پیامک‌هایی که ماموران پلیس فدرال آمریکا در هنگام تحقیقات درباره ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، با یکدیگر رد و بدل کرده اند، تحقیقات مولر را بی‌اعتبار می‌کند.

مک کارتی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «اگر پای دادگاه در میان بود، این پرونده را کنار گذاشته می‌شد. به نظر من تحقیقات مولر باید پایان یابد.»

وی افزود: «بدتر از همه این‌که مسئول این تحقیقات، پیتر استراک، جانبدارترین فرد ممکن بود. استراک می‌خواست رئیس جمهور ترامپ (در انتخابات) صد میلیون به یک شکست بخورد.»

گزارش‌ها حاکی است استراک، مامور پلیس فدرال آمریکا، پیامک‌هایی به لیزا پیج، وکیل پلیس فدرال، ارسال کرده و در آن‌ها از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرده است.

مایکل هاروویتز، بازرس ارشد وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شده است اعلام کرد چند مامور پلیس فدرال، از جمله استراک، به یکدیگر پیام‌هایی ارسال کرده بودند که مضمون آن‌ها در حمایت از کلینتون و یا مخالفت با ترامپ بوده است. استراک مسئولیت رسیدگی به پرونده ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون را بر عهده داشته است.

استراک در یکی از این پیام‌ها نوشته است: «ما از رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری جلوگیری خواهیم کرد.»

استراک در آغاز تحقیقات مولر، یکی از اعضای این تیم بود که در ماه ژوئیه و پس از تحقیقات داخلی، از این تیم اخراج شد. پیج نیز در تابستان سال گذشته از تیم تحقیقاتی مولر برکنار شد.

ترامپ و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه اکنون برای نشان دادن جهت‌گیری در تحقیقات مولر، به این پیامک‌ها اشاره می‌کنند.

درخواست مک کارتی در حالی است که میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا، نیز درخواست کرده بود مولر به سرعت تحقیقات خود را به پایان برساند.

رودی جولیانی، وکیل ترامپ، همچنین روز جمعه گفت گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا به این معنی است که تحقیقات مولر باید متوقف شود.

انتهای پیام/

درخواست رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا برای پایان تحقیقات مولر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.