سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت تیم اطفاء برای آتش‌سوزی‌های احتمالی در کوهدشت آماده شدند

بخشدار مرکزی کوهدشت از آمادگی هشت تیم اطفاء به‌ منظور مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آرمان منصوری بخشدار مرکزی کوهدشت گفت: منابع طبیعی سرمایه اصلی همه نسل‌ها است که باید برای حفاظت و حراست از آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل آتش‌سوزی‌های فراوان، خشک‌سالی‌های متوالی و بهره‌وری‌های بی‌ضابطه آسیب‌های جدی به منابع طبیعی بخش وارد شد که جلوگیری از این امر نیازمند فرهنگ‌سازی به‌منظور مشارکت همگانی در حفاظت از منابع طبیعی است.

بخشدار مرکزی ادامه داد: به‌منظور مقابله با آتش‌سوزی، یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی در مرکز دهستان گل گل مستقر می‌شود.

نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت نیز با اشاره به اهمیت حراست از جنگل‌ها و مراتع گفت: در سطح شهرستان کوهدشت بیش از ۲۲۰ هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شهرستان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت دهیاران در این امر گفت: دهیاران بر اساس قانون وظیفه دارند تا در امر حراست و حفاظت از منابع طبیعی همکاری لازم را با دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه در مهار آتش داشته باشند.

این مسئول افزود: حسب تأکید استاندارلرستان در بسیج منابع و امکانات در مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی، همه دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند در این امر مهم مشارکت جدی داشته باشند.

صمیمی عبدولی رئیس منابع طبیعی شهرستان کوهدشت نیز گفت: به‌منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی برای کسانی که در مهار آتش دچار حادثه می‌شوند، بیمه‌های بی‌نام خریداری شده است.

وی افزود: منابع طبیعی شهرستان آمادگی لازم را برای آموزش چگونگی مهار آتش به همشهریان را دارد.

این مسئول گفت: در صورت ساماندهی و تشکیل تیم‌های مهار آتش توسط دهیاران، در حد امکان آن‌ها را به وسایل مهار آتش مجهز خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

 آتش‌سوزی‌های احتمالی در کوهدشت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.