فرماندار بروجرد گفت: با وجود اقددمات انجام شده تاکنون در مقابله با پدیده قاچاق کالا به هدف مورد نظر دست نیافته و نرسیده‏ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی، فرماندار بروجرد، ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حالیکه مرتبا دستگاه‎های اجرایی مرتبط تمهیداتی را با هدف مقابله با پدیده قاچاق کالا اعمال می‎کنند، اما تاکنون به هدف مدنظر در این باره دست نیافته‎ایم.

وی گفت: کم بودن آگاهی مردم موجب شده که در این زمینه به اهداف مورد نظر نرسیم، به طور مثال مردم نمی‎دانند که با خرید کالا‌های چینی به تولید داخلی ضربه زده و جوانان خود را بیکار می‎‎کنند.

فرماندار بروجرد در خصوص عرضه دارو‌های قاچاق از جمله در عطاری‎ها بیان کرد: برخی‎ از داروخانه‎ها و لوازم بهداشتی نیز دارو‌هایی را توزیع می‎کنند، از سویی در آرایشگاه‎های زنانه نیز موادی مضر و آلوده‎ای مصرف می‎شود که در دراز مدت اثرات خود را بر جای می‎گذارد.

آریایی تاکید کرد: به این ترتیب در بازرسی‎ها باید در کنار عطاری‎ها، داروخانه‎ها و لوازم بهداشتی فروشی‎ها، سوپرمارکت‏ها، آرایشگاه‎های زنانه و مراکز دیگری که اقدام به عرضه مواد مضر و دارو‌های قاچاق می‎کنند، تحت نظارت و بازرسی قرار گیرند.

وی در خصوص ساماندهی عرضه گیاهان دارویی و جلوگیری از برداشت بی‎رویه آن‎ها گفت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تمهیداتی اتخاذ و در حاشیه روستا‌ها عرصه‎هایی را برای کشت این گیاهان در اختیار روستائیان قرار دهند.

فرماندار بروجرد سپس به خطاب به مدیران اظهار کرد: از ارائه آمار و ارقام دقت کرده و در این زمینه اغراق نکنید، چرا این آمار‌ها در تحقیق‎ها ملاک عمل قرار می‎گیرند.

آریایی ادامه داد: همچنین مدیران اگر تصمیم گرفتند که با افراد متخلف برخورد کرده و واحد صنفی آن‎ها را پلمب کنند، روی رای خود ایستاده و با لغو آن وجاهت خود را زیر سوال نبرند.

وی همچنین از برگزاری جلسات متعدد و طولانی انتقاد و عنوان کرد: باید با کاهش زمان برگزاری جلسات و حضور افراد مرتبط در آن‎ها علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت مدیران، نسبت به برگزاری جلسات کیفی اقدام کرد.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: همچنین مدیران با خودداری از تعریف و تمجید یکدیگر به اصل مطلب پرداخته و به جای تصویب چندین مصوبه با پرداختن به چند مصوبه به مرور نسبت به رفع مشکلات و اجرای آن‎ها اقدام کنند.

انتهای پیام/د

مدیران در ارائه آمار دقیق باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار