سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب مصرفی مردم بردخون مدیریت شود

امام جمعه موقت بردخون با بیان اینکه وضعیت نابسامان آب شرب در بردخون شایسته مردم نیست، گفت: آب مصرفی مردم بردخون مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام محمد جواد عاشوری در خطبه‌های عید سعید فطر با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امروز همه شاد و مسرور هستند، زیرا در ماه رمضان به عبادت و راز و نیاز پرداخته اند و با تزکیه نفس و زنده نگه داشتن شب‌های قدر به خدواند نزدیک شده اند.

وی افزود: عید فطر جشن فارغ التحصیلی افرادی است که در این آزمون سخت الهی پیروز شده اند و بر فرشتگان فخر می‌کنند.

عاشوری با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند فصل خوردن و شادی شروع شده و عبادت پایان یافته، اضافه کرد: عید آغاز حرکت به سوی خدا است تا در مسیر الهی قرار گیریم و توجه به نماز و قرآن بیشتر از گذشته سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با تقدیر از هیئت‌های مذهبی و مردم بخش به دلیل برپایی برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از مواردی که در عید فطر باید توجه کنیم زکات فطره است که ضرورت دارد برای فقرزدایی و رفع مشکلات آن را ساماندهی کنیم.

خطیب عید فطر ادامه داد: بهره گیری از مادیات برای تکمیل عبادات است و ساماندهی زکات فطره موجب رفع فقر و حل مشکلات محرومان می‌شود.

عاشوری با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، به مشکل کم آبی منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: در ماه رمضان مردم به دلیل کم آبی اذیت شدند، زیرا غروب آب قطع می‌شد که این اشتباه محض است.

وی با اشاره به اینکه برق حداقل اطلاع رسانی در زمینه قطعی دارد، افزود: پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مشکل آب حل نشده و هیچ اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد و در این وضعیت مشکل آب زیبنده نیست و حق مردم نبست که هنگام غروب آبشان قطع شود.

عاشوری اضافه کرد: استان‌های دیگر در زمینه آب تهدید می‌کنند و این سؤال برای مردم ایجاد می‌شود که چرا نفت و گاز استان بوشهر در سربالایی استان‌های دیگر به راحتی جریان دارد، اما آب استان‌های دارای منابع آب به سرازیری استان بوشهر نمی‌رسد.

خطیب عید فطر با انتقاد از گرانی قیمت کالا و ارزاق مردم، گفت: توصیه می‌کنیم مردم در زمینه مصرف برق و آب صرفه جویی کنند، زیرا منابع آبی کاهش یافته و ضروری است مردم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

پس از برگزاری و پایان نماز عید سعید فطر در بوستان شهدای گمنام شهر بردخون، نمازگزاران طبق رسوم گذشته به صورت دسته جمعی به دیدار بزرگان، اقوام و خانواده‌های عزیز از دست داده رفتند

انتهای پیام/م

وضعیت نابسامان آب شرب در بردخون شایسته مردم نیست

برچسب ها: رمضان ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.