مدیر کمیته امداد شهرستان کنگان گفت: خیران و نیکوکاران کنگانی در ایام ماه مبارک رمضان ۱۰ میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند و ایتام تحت پوشش کمیته امداد شهرستان کنگان پرداخت کردند.

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال به مددجویان کنگانیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحسین رهبر صبح امروز در جمع خیران و نیکوکاران کنگانی با قدردانی از مشارکت این افراد در رسیدگی به امور نیازمندان اظهار داشت: طبق هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با عید سعید فطر 15 پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در شهرستان کنگان از سوی این نهاد برپا که با استقبال خوب مردم شهرستان روبه‌رو شد.

رهبر با بیان اینکه براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امدادامام خمینی (ره ) است افزود: بیش از 2هزار پاکت فطریه به منظور دریافت فطریه و کفارات بین روزه‌داران شهرستان توزیع که 900 میلیون ریال جمع آوری شد.

وی به پرداخت فطریه و کفاره از طریق سامانه الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این اقدام در خدمت‌رسانی به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت بسیار موثر بود و بسیاری از مردم خیر شهرستان نیز از طریق الکترونیکی فطریه و کفاره خود را به نیازمندان شهرستان اهدا کردند و زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده در سرفصل‌های تعیین شده و در اسرع وقت در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان کنگان از افزایش 80 درصدی وصول زکات فطره در کنگان خبر داد و افزود: زکات فطره جمع آوری شده نسبت به سال‌ گذشته 80 درصد رشد داشته که عوامل این افزایش فعالیت‌های مناسب و اثر بخش کمیته امداد و بالا رفتن میزان اعتماد عمومی جامعه به این نهاد است.

وی تاکید کرد: امید است که با افزایش مساعدت‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، بتوان گام‌های موثری را در رفع مشکلات نیازمندان و محرومان واقعی برداشته شود.

رهبر با بیان اینکه همزکات ه جمع آوری شده در هر شهر، منطقه و روستا با هماهنگی و نظارت امام جماعت و هیئت امنا مساجد در همان محل در بین نیازمندان توزیع می‌شود گفت: کمک‌های مردمی، خیران و نیکوکارت در ایام ماه مبارک رمضان در کنگان، درقالب زکات فطره، اطعام و افطاری، کفارات، همیان مولا، مفتاج الجنه، طرح شفا، طرح کوثر، اکرام ایتام و محسنین بیش از 10 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 10درصد رشد داشته است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.