سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات قرآنی؛

تعبیر قرآن از مهریه چیست؟ + فیلم

خداوند در قرآن کریم، به نکات بسیاری اشاره کرده که مسیر زندگی قرار دارد، از این‌رو شما می‌توانید با تعبیر و آیات قرآن درباره مهریه بیشتر آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آستانه عید سعید فطر، یکی از اتفاقاتی که در این ایام بسیار شاهد آن خواهیم بود، مراسم ازدواج جوان هاست، ازدواجی که در چند سال اخیر برپایه مهریه ای کلان و مراسم های مجلل و سنگین بنا شده است، و رنگ و بوی سادگی خود را از دست داده است. البته هستند خانواده هایی که بنا را بر ساده زیستی نهاده اند و با توجه به روایات ائمه اطهار و آیات قرآنی پیش می روند و از همان ابتدا با ساده گرفتن بحث ازدواج در زمینه های مهریه، مراسم عروسی و ... راه انبیاء را پیش می گیرند.

خداوند در قرآن کریم، از مهر تعبیر به صداق می کند، یعنی آنچه نشان دهنده صدق و راستگویی مرد نسبت به ابراز محبت به زن است. در جایی آمده که مهریه زن را به صورت پیشکش به همسرانتان بدهید، نگذارید کار به دادگاه و اجرای مهریه برسد.

حجت الاسلام محمد حسین پویا در این باره می گوید:

 

 

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/)همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۸:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
باسلام
وقتی آیه قرآن به این صرحت داره درمورد مهریه صحبت میکنه چرا به صورت قانون در نمیارین، قانون باشه قبل عقد آقا همون جا مهریه زن پیش کش بکنه به خدا تموم مشکلا ت مهریه حل میشه داماد براساس توانش هدیه ای پیش کش کنه و همون جا بحث مهریه تموم بشه.