سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارقام اعلامی درباره بدهی دولت به شهرداری فاقد اعتبار است

رسولی گفت: ارقامی که درباره بدهی‌های دولت به شهرداری از سوی دو طرف(دولت و شهرداری) اعلام می‌شود، فاقد اعتبار است.

سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به ابهامات موجود در میزان بدهی دولت به شهرداری تهران اظهار کرد: طی جلسه مشترکی که با آقای محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، نجفی شهردار سابق تهران، استاندار تهران، اعضای شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران داشتیم، دو نفر از سوی طرفین(دولت و شهرداری) معرفی شدند تا نسبت به ارقام مورد ادعای یکدیگر با انجام حسابرسی دقیق مستند سازی کنند.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: از طرف شهرداری، حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران و از طرف سازمان برنامه و بودجه هم عالیپور مدیر دفتر بازرگانی معرفی شدند و قرار بر این شد که بر اساس مجوزهایی که طی سال‌های اخیر در قالب قوانین مصوب شده‌اند، کار بررسی انجام شود.

وی تصریح کرد:‌ از یک سو در امر تأمین بخشی هزینه‌های مدیریت شهری و از سوی دیگر پرداخت مطالبات مسلم شهرداری نظیر جرائم رانندگی یک کار دقیق حسابرسی صورت خواهد گرفت که نتیجه آن توسط شهردار و اعضای شورای شهر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رسولی گفت: تا این کار صورت نگیرد ارقامی که طرفین ارائه می‌کنند، فاقد ارزش است و به نظر من قابلیت پیگیری و اجرا نخواهد داشت.

وی افزود: نهاد شهرداری مطالباتی از دولت دارد که بخشی از آن‌ها تکلیف قانونی دولت و بخشی هم اجازه‌هایی است که مجلس برای کمک به شهرداری به دولت داده است.

رسولی خاطر نشان کرد:‌ این دو مورد و موارد مشابه توسط این هیأت دو نفره مورد ممیزی قرار می‌گیرند و عددی که حاصل شود، مورد قبول طرفین خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: به خاطر روابط مناسبی که بین دولت و شهرداری است، رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده که پس از انجام این ممیزی اقدام به پرداخت بدهی‌های دولت کند.

گفتنی است؛ پیش از این نوبخت اعلام کرده بود که تا پایان سال 96، بدهی‌های دولت به شهرداری پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

فقدان اعتبار ارقامی که درباره بدهی‌های دولت به شهرداری مطرح می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.