سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اردوغان با فرض پیروزی بر رقبا انتخابات زود هنگام برگزار می‌کند

کارشناس مسائل بین الملل گفت:اگر اردوغان از پیروزی خود در انتخابات مطمئن نبود وارد گود انتخاباتی نمی‌شد.

شعیب بهمن کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به  برگزاری انتخابات زود هنگام در ترکیه، اظهار کرد: برخی  این مسئله را در راستای اینکه رجب طیب  اردوغان و حزب عدالت و توسعه می‌خواهند ساماندهی را از دست  مخالفان بگیرند، تحلیل می کنند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: البته گروهی نیز  انتخابات زود هنگام ترکیه را  دلیلی  بر وجود شرایط نامطلوب سیاسی برای حزب عدالت و توسعه و شخص اردوغان می دانند؛ زیرا طی روزهای اخیر به دلیل  مسائل اقتصادی در ترکیه، ارزش لیر در برابر دلار کاهش پیدا کرده است  که این موضوع  ضربه مهلکی  برای اقتصاد توریست محور آنکارا  به شمار می آید.

وی ادامه داد: همچنین حضور ترکیه در خارج از مرزهای این کشور باعث شده  آنکارا دچار چالش‌های مهمی در حوزه سیاست خارجی بشود، لذا مخالفان اردوغان معتقد هستند برگزاری  انتخابات زود هنگام  برای حزب عدالت و توسعه مشکلات بیشتری را در پی خواهد داشت.

بهمن تصریح کرد: بررسی انتخابات گذشته در ترکیه تاییدی بر این مدعاست که اگر اردوغان از پیروزی خود مطمئن نبود یا دستکم شانس و بخت پیروزی  را نسبت به  سایرین  نداشت وارد گود انتخاباتی نمی شد؛لذا به احتمال زیاد اردوغان تصور می کند که می تواند پیروز این کارزار انتخاباتی  باشد و به همین دلیل دست به برگزاری انتخابات  پیش از موعد زده است.  

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: موقعیت نسبتا متزلزل اقتصاد ترکیه و همچنین شرایط خاصی که این کشور در حوزه سیاست خارجی با آن روبرو است، می تواند انتخابات ترکیه را به دور دوم بکشاند. 

گفتنی است؛ چند روزی تا برگزاری انتخابات سراسری ترکیه (انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی) باقی مانده اما نامزدهای مختلف برای راهیابی به پارلمان و سپس تصدی پست رئیس دولت مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.