سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید/

قبل از خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تلویزیون دستگاهی است که زمان زیادی را در طول روز صرف تماشای آن می‌کنیم، پس بهتر است قبل از خرید به چند نکته توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان هر چند امروزه، ما به کمک تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیاری از امور روزمره خود را انجام می‌دهیم و گاها با آنها به تماشای فیلم و ویدیو نیز می‌پردازیم، اما به هر حال همه ترجیح می‌دهیم تا بخشی از وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی در صفحه بزرگ تلویزیون کنیم.

پس بهتر است، در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج داده و تنها به صحبت‌های فروشندگان که بیشتر به منافع خود می‌اندیشند، توجه نکنید.

1.تلویزیون هوشمند

- امروز بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار هوشمند هستند، تقریبا تمام تولیدکنندگان مطرح نیز تلویزیون‌های هوشمند تولید کرده‌اند. با این نوع از تلویزیون‌ها قادر خواهید بود تا به اینترنت متصل شده، ویدیو تماشا کنید یا بر روی آنها نرم‌افزار و بازی نصب کنید.

2. به طراحی فکر کنید اما خیلی به آن بها ندهید

- طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان تلویزیون به سه عنصر مهم در طراحی توجه ویژه داشته‌اند، پنل باریک‌تر، حاشیه نمایشگر کوچک‌تر و صفحه نمایش بزرگ‎تر. تلویزیون‌ها روز به روز باریک‌تر شده و شکل پایه‌های آنها نیز متفاوت شده است. اما وقتی تلویزیون بیش از حد باریک شود، آن وقت فضای کافی برای دیگر قطعات باقی نمی‌ماند به عنوان مثال تقریبا تمام تلویزیون‌های بسیار باریک دنیا فاقد اسپیکر با صدای خروجی مناسب هستند و کاربر می‌بایست یک سینمای خانگی جداگانه نیز به همراه تلویزیون خود خریداری کند تا صدای مناسبی را تجربه کند. در نهایت شکل ظاهر و زیبایی تلویزیون اهمیت دارد اما آنچه از همه چیز مهم‌تر است، کیفیت تصویر تلویزیون است. پس اولویت اول خود را به کیفیت تصویر اختصاص دهید.

3. درگاه‌های ورودی و خروجی: تنها HDMI اهمیت دارد

امروزه تلویزیون‌ها به درگاه‌های مختلف و متنوعی تجهیز شده و روانه بازار می‌شوند، اما تنها درگاه‌‌ای که شما به آن نیاز خواهید داشت، HDMI است. تمام ابزارهای خارجی مانند پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و غیره همگی از HDMI پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد دارید چندین ابزار را به تلویزیون متصل کنید، به عنوان مثال تمایل دارید تا ایکس باکس، پخش کننده HD، گوگل تی وی و غیره را به یک تلویزیون متصل کنید سعی کنید، به دنبال تلویزیونی باشید که دارای چندین ورودی HDMI باشد.

4. پلاسما را فراموش نکنید

- پلاسماها تقریبا با زیاد شدن تلویزیون‌های LCD از بازار محو شدند، که واقعا تاسف انگیز است. پلاسماها از بسیاری از جهت کیفیت تصویر بهتری نسبت به LCDها دارند، تنها تلویزیون‌های گران قیمت LCD از نظر کیفیت تصویر قادر به رقابت با پلاسماها هستند. پلاسماها قیمت ارزان‌تری نسبت به LCD ها دارند و کیفیت تصویر آنها نیز در اکثر شرایط بهتر از آنها است، پس بهتر است در هنگام خرید این تلویزیون‌ها را نیز به لیست مقایسه خود اضافه کنید.

5. گیرنده دیجیتال بخرید

- اگر تلویزیون HDTV جدید تهیه کردید برای آنکه از کیفیت تصویر برنامه‌های تلویزیونی لذت ببرید باید بدنبال یک گیرنده دیجیتال باشید، چون کیفیت تصویر سیگنال‌های آنالوگ در تلویزیون‌های HDTV بسیار پایین و غیر قابل تحمل است.

6. صدا را فراموش نکنید

- تلویزیون‌های HDTV به دلیل باریکی و ضخامت کم آنها فاقد بلندگو‌های با کیفیت هستند، پس اگر تمایل دارید تا در تلویزیون خود به تماشای فیلم‌های سینمایی یا برنامه‌های ورزشی بنشینید، حتما به یک سینمای خانگی نیاز خواهید داشت. اگر یک سینمای خانگی دالبی تهیه کنید و اسپیکرها را درست در اطراف مکان نشستن خود قرار دهید، لذت غیرقابل وصفی از فیلم‌های دالبی را تجربه خواهید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.