سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید نخ بخیه صنعتی ارزآور و نیازمند حمایت مسئولان

تولید تجهیزات و اقلام پزشکی مورد نیاز در واحد‌های درمانی و بیمارستانی کشور به همت تولید کنندگان داخلی نقش بسزایی در کاهش واردات، خروج ارز از کشور و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،بخش زیادی از مواد و تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌تواند با تولید داخلی در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی تامین شود. با توجه به اهمیت این صنعت در نظام سلامت جامعه، حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران این بخش با هدف حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی برای پیشرفت روز افزون در بخش تولید تجهیزات و اقلام پزشکی موضوعی انکار ناشدنی است.
واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس تنها واحد تولیدی جنوب کشور است جایی که در آن نخ‌های بخیه و لباس‌های آن استریل بیمارستانی تولید می‌شود.


عبدالله عامری مدیرعامل مدیر عاملواحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس در گفتگوباخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،می‌گوید: فعالیت این کار خانه از ۸ سال پیش آغاز شده و چهارمین واحد تولیدی اقلام پزشکی در کشور است.
مدیر تولید واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس می‌گوید: در این کارخانه سه نوع محصول شامل نخ‌های جراحی، پک‌های جراحی، و لباس‌های آن استریل تولید می‌شود.
ثریا درویش بیگی گفت: این واحد با تولید یک میلیون عدد نخ بخیه در سال ۲۰ درصد از نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند.
مدیرعامل مدیر عامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس گفت: ۸۰ نیروی بومی در این کارخانه مشغول به کار هستند که با فعالیت خود و تولید ۱۰ میلیون عدد محصول در سال ۱۰ درصد از نیاز داخلی کشور را تامین می‌کنند.
تولید تجهیزات و اقلام پزشکی باکیفیت و کاملا ایرانی نکته قابل توجه در این واحد تولیدی است.
عبدالله عامری تولید محصول کیفیت و رقابت پذیر با محصولات مشابه خارجی، تامین ۹۰ درصدی مواد اولیه مورد نیاز از داخل کشور و بکارگیری تمام تجهیزات خط تولید از دستگاه‌های ساخت صنعتگران پرتلاش ایرانی را ویژگی‌های بارز این کارخانه برشمرد.


ارزآوری ۴۰ هزار دلاری محصولات برای کشور با رونق صادرات


تولید تجهیزات متنوع و باکیفیت پزشکی ایرانی در سال‌های اخیر توانسته در سایه حمایت‌های دولتی شتاب بیشتری بگیرد تا جایی که این تجهیزات علاوه بر ورود به بازار‌های داخلی، به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.
اینک محصولات تولیدی حاصل دسترنج جوانان شاغل در این واحد تولیدی هم نه تنها در مراکز درمانی کشور استفاده می‌شود بلکه سهم قابل توجهی در صادرات این نوع محصولات به خارج از کشور را هم به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل مدیر عامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس می‌گوید: سهم صادرات این کارخانه ۲ میلیون محصول در سال است که ۴۰ هزار دلار برای کشور ارزآوری می‌شود.
محصولات این کارخانه به کشور‌های عراق، افغانستان و اذربایجان صادر می‌شود و تلاش برای صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم در دستور کار قرار گرفته است.


رونق تولید و صادرات تجهیزات و اقلام پزشکی در سایه حمایت مسئولان متولی

توسعه این شرکت‌ها، حمایت مالی و معنوی از آن‌ها می‌تواند زمینه ساز تولید هرچه بیشتر تجهیزات پزشکی و حرکت به سوی توانمندسازی بیشتر کشور در عرصه‌های بین المللی و در بازار‌های رقابت جهانی باشد.

اجرای طرح توسعه این واحد تولید مدتی است که آغاز شده، اما برای فعالیت رسمی با چالش‌هایی روبروست که این امر در سال " حمایت از کالای ایرانی " حمایت بیش از پیش مسئولان وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.
آقای عامری با اشاره به شروع روند اجرایی طرح توسعه با هدف تولید باند و گاز استریل از ۲ سال پیش گفت: به عنوان یک سرمایه گذار کار‌های لازم همچون کسب دانش فنی و خریداری و نصب همه دستگاه‌های خط تولید را انجام داده ام، ولی با وجود انجام بازدید‌های فراوان و تایید استاندار‌های بین المللی هنوز مجوز رسمی برای راه اندازی این خط تولیدی از سوی وزارت بهداشت صادر نشده است.
حمایت ازکالای تولید داخلی استان علاوه بر درآمدزایی به ایجاد اشتغال پایدار هم کمک شایان توجهی می‌کند.
وی افزود:در صورت تسریع روند ادارای امور به وسیله مسئولان وزارت بهداشت با شروع فعالیت این خط تولیدی زمینه اشتغال ۳۰ نیروی بومی جویای کار فراهم می‌شود.
اینکه همه در ایران یک صدا شده اند که برای نجات اقتصاد ملی و نگهداری آن فقط یک راه چاره داریم و آن حمایت از تولید داخلی است، موضوعی است که کمتر کسی با هر گرایشی، در امروز ایران از ان بی خبر باشد.
برپایی نمایشگاه‌های داخلی، تشویق مراکز پزشکی به خرید محصولات داخلی، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی برای بازاریابی و صادرات این محصولات به خارج از کشور، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با واحد‌های تولید کننده کالای ایرانی برای ارتقاء نظام سلامت، ارائه سرمایه در گردش از جمله اقداماتی است که می‌توان در حوزه رونق تولید محصولات پزشکی کشور برداشت.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.