محموله سنگ گابرو به ارزش ۱۱۲ هزار دلار از بندرلنگه به قطر صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، قاسم عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت: نخستین محموله هفت هزار و ۵۰۰ تنی سنگ گابرو به ارزش ۱۱۲ هزار دلار از این بندر به کشور قطر بارگیری شد.

قاسم عسکری نسب افزود: قرداد صادرات این نوع سنگ به کشور قطر ۳ میلیون تن با ارزش ۴۵ میلیون دلار است.

وی گفت: صادرات سنگ گابرو ۱۵ دلار در هر تن ارزآوری دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به موقعیت راهبردی بندرلنگه در زمینه صادرات و واردات کالا افزود: زیرساخت‌های بندر لنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

عسکری نسب گفت:عمق آبخور اسکله این بندر در تمام نقاط دسترسی حوضچه بیش از ۵ متر است که می‌توانند شناور‌های ۵ تا ۱۰ هزار تنی در این اسکله پهلو بگیرند.

وی افزود: برخورداری این بندر از تجهیزات مناسب بارگیری، برخورداری از مزیت‌های گمرکی و بندری و تسهیل و تسریع در ترخیص و تخلیه کالا‌ها از دیگر مزیت‌های این بندر است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: تخفیفات ۵۰ درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا‌های ترانشیپی، انبارداری کانتینر، هزینه انبارداری کالا‌ها و تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی و گمرکی برخی از کالا‌های وارداتی نسبت به سایر بنادراز مهمترین مزایای اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالان اقتصادی است.

سنگ گابرو، سنگی آذرین درونی، تیره رنگ و درشت دانه است.

این سنگ با صیقل کاری جلایی مشکی و براق پیدا می‌کند که در ساخت سنگ‌های قبر، رویه کابینت ها، کاشی کف، و به عنوان سنگ تزئینی و نما در فضای درونی و بیرونی ساختمان‌ها کاربرد دارد.

انتهای پیام/ز

صادرات نخستین محموله سنگ گابرو از بندرلنگه به قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.