سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

طرح دهکده المپیک خرم آباد بعد از ۱۱ سال هنوز خبری از افتتاح آن نیست / ورزشکاران لرستانی برای گرفتن مدال‌های رنگارنگ نیاز به امکانات دارند + تصاویر

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان از اتمام طرح مجموعه دوومیدانی پروژه دهکده المپیک خرم آباد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ استان لرستان، در زمینه ورزش دارای ظرفیت‌های مناسبی است. به طوریکه ورزشکاران لرستان، در سال گذشته توانسته اند ۲ هزار نشان ملی و بین المللی کسب کنند.

نبود امکانات ورزشی مناسب در لرستان

حسین طاهری، یکی از ورزشکاران لرستانی در زمینه بوکس در مصاحبه با گفت: ۳ سال است که عضو تیم ملی بوکس هستم. تقریبا از بچگی به این ورزش آمدم و به صورت مداوم تمرین دارم.

وی در ادامه گفت:ما در استان لرستان ورزشکاران زیادی داریم که می‌توانند در المپیک یا مسابقات جهانی مدال آور باشند.

باقر فرجی هم که یکی دیگر از ورزشکاران لرستانی در زمینه بوکس است، گفت: باقر فرجی هستم دارنده‌ی مدال برنز جوانان کشور، طلای امید کشور و مدال برنز بزرگسالان کشور هستم.

اما این ورزشکاران برای انجام تمرینات و مسابقات ورزشی با مشکلاتی مواجه هستند.

یکی از ورزشکاران دوومیدانی لرستانی درباره امکانات ورزشی لرستان گفت: ما جایی برای تمرین نداریم. وقتی زمستان باشد و برف و باران شروع شود دیگر نمی‌شود در این زمین‌های قدیمی و فرسوده ورزش کرد. ما برای تمرین مسابقات دوومیدانی نیاز به سالن سرپوشیده داریم که متاسفانه از این امکان محرومیم.

یکی دیگر از ورزشکاران دوومیدانی گفت:امکاناتمان واقعا ضعیف است. زمستان پارسال در مسابقات داخل سالن شرکت کردیم، ولی چون ما داخل سالن هیچ تمرینی نداشتیم نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

باقر فرجی از ورزشکاران بوکس لرستان گفت: ما برای تمرین بوکس رینگ مناسب نداریم. وقتی روی این رینگمان پا می‌گذاریم، چون زیرساخت مناسبی ندارد امکان این هست که مچ پایمان آسیب ببیند.

شروع ساخت دهکده المپیک خرم آباد از سال ۱۳۸۶

برای جبران کمبود مکان‌های ورزشی عملیات اجرایی دهکده المپیک از ۱۱ سال پیش در خرم آباد آغاز شد. اما با وجود گذشت این چند سال هنوز که هنوز است به بهره برداری نرسیده است.

عزیزپوریان، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان درباره عملیات اجرایی دهکده المپیک گفت: مجموعه ورزشی خرم آباد، که به نام دهکده المپیک نامگذاری شده است، از سال ۱۳۸۶ جا نمایی شده و بعضی از پروژه‌های آن در همین تاریخ شروع به کار کرد. این طرح تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت دو مجموعه آن شده است. بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم تا این طرح به بهره برداری برسد.

مجموعه ورزشی خرم آباد ۲۳ طرح پیش بینی شده است که از این تعداد ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و سالن ژیمناستیک به اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان واگذار شده است.

پیامنی، معاون فنی و اجرای راه و شهرسازی استان لرستان گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم آباد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در دست احداث است که زیربنای پروژه ۱۹ هزار متر مربع است کلیه فضا‌هایی که یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری باید داشته باشد، در این طرح دیده شده است. پیشرفت این طرح ۵۲ درصد است.

وی در ادامه افزود:اگر ۲۰ میلیارد تومان در سال جاری به طرح اختصاص داده شود تا پایان امسال امکان بهره برداری از طرح از نظر فنی و اجرایی امکان پذیر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان از اتمام طرح مجموعه دومیدانی خبر داد و گفت: مجموعه بزرگ دوو میدانی استان لرستان، مجموعه‌ای است که در ۱۴ هزار مترم مربع بنا شده است و پیشرفت طرح به صورتی است که در سال جاری آماده افتتاح خواهد شد.
 

اما وضعیت سرانه فضای ورزشی استان لرستان در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

عزیزپوریان در این باره گفت: سرانه ورزشی لرستان در ابتدای دولت یازدهم ۴۹ سانتی متر بوده است که در حال حاضر به ۵۸ سانتی متر رسیده است. ما در استان لرستان حدود ۲ سانتی متر با میانگین سرانه ملی فاصله داریم.

با بهره برداری از دهکده المپیک خرم آباد سرانه فضای ورزشی استان لرستان ۵۸ سانتی متر به ۶۸ سانتی متر افزایش پیدا خواهد کرد.

امیدواریم طبق وعده‌های مسئولین این طرح در سال جاری افتتاح شود و بهره برداری از آن به سال‌های دیگر و دیگر سپرده نشود تا شاهد پیشرفت بیشتر ورزشکاران لرستانی باشیم.

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۰۰:۳۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
سال ۹۸ رفت ولی ندیدم که افتتاح بشه