سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان بحران کشتی مهاجران؛ آکواریوس در اسپانیا پهلو می‌گیرد

نخست‌وزیر اسپانیا دستور ورود کشتی سرگردان مهاجران را به بنادر این کشور صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت اسپانیا اعلام کرد که کشتی سرگردان مهاجران می‌تواند درسواحل این کشور پهلو بگیرد.

دفتر نخست‌وزیری اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد که اجازه می‌دهد کشتی سرگردان «آکواریوس» در بنادر این کشور پهلو بگیرد؛ «آکواریوس» کشتی متعلق به پزشکان بدون مرز است که در شش عملیات جداگانه توانسته بود ۶۲۹ مهاجر را در دریای مدیترانه نجات دهد.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا که دو هفته است به روی کار آمده دستور داد این کشتی نجات در بندر شرقی والنسیا پهلو بگیرد.

اتحادیه اروپا و آژانس بین‌‍المللی پناهندگان پیش از این خواستار پایان فوری درگیری سیاسی بین کشور‌های مالت و ایتالیا بر سر کشتی نجات «آکواریوس» شده بودند.

متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا اخیراً تأکید کرده که به موج مهاجرت مردم از کشور‌های آفریقایی به ایتالیا و اروپا پایان می‌دهد و در همین راستا به کشتی نجات آکواریوس که حامل پناهجویان بود اجازه ورود به بنادر این کشور نداد و از کشور مالت خواسته بود که این کشتی را بپذیرد، اما مقامات مالت این درخواست را رد کردند.

متئو سالوینی، رهبر بسیار محبوب حزب راست‌افراطی ایتالیا که به‌تازگی وزیر کشور شده اخیراً هشدار داد که ایتالیا نمی‌تواند "کمپ پناهجویان در اروپا" باشد.

او در عین حال وعده داد که با "عقل سلیم" در مسیر جلوگیری از تکرار غرق شدن‌ها و محدود کردن ورودی مهاجران غیرقانونی اقدام شود.

او پیش از این نیز در ادامه اظهارات ضدمهاجرتی خود گفته بود ماه عسل مهاجران غیرقانونی تمام شد، بروید چمدان‌هایتان را ببندید.

انتهای پیام/

دستور ورود کشتی سرگردان مهاجران به بنادر اسپانیا صادر شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.