سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اراک؛

محیط زیست ۹ هزارو ۲۰۰ نفر کمبود نیرو دارد/تفویض اختیارات به استان‌ها در راستای چابک سازی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اراک گفت: تنها ۵ هزار و ۸۰۰ نیرو در این سازمان مشغول به‌کار هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست باکارکنان محیط زیست استان مرکزی در اراک با اشاره به کمبود نیرو در سازمان محیط زیست کشور گفت: در حالی که ۱۵ هزار پست سازمانی سازمان محیط زیست کشور وجود دارد تنها ۵ هزار و ۸۰۰ نیرو در این سازمان مشغول به‌کار ند.

کلانتری با بیان اینکه تعداد محیط‌بانان هم در سطح کشور دارای کمبود هستند و آمار تعداد محیط‌بانان در کشور باید افزایش یابد تا از تخلفات و جرایم برخی سودجویان جلو گیری شود افزود: محیط‌بانان با مبلغ پایین دستمزد روبرو هستند ودر برابر فعالیت حدود ۳۶۰ ساعت در ماه ۱۵ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود بودجه سازمان محیط زیست اضافه کرد: بودجه سالانه سازمان محیط زیست ۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با ۲۰۰ هزار میلیارد بودجه یک منطقه از شهرداری شهر تهران بسیار پایین است که برای حل مسئله موضوع چابک‌سازی و برون‌سپاری نیرو طرح بوده که زمینه بهره‌گیری از ظرفیت بخش علمی دانشگاهی را با هزینه‌ای کمتر فراهم می‌کند.

تفویض اختیارات به استان‌ها گامی در راستای چابک سازی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: یکی از کار‌های مهم در این راستا تفویض اختیارات به ادارات کل استان‌ها است که در حال اجراست که در این طرح استان‌های کشور باید در راستای امور فعالیتی خود پاسخ‌گو باشند.

وی تصریح کرد: ۲۶۳ طرح ملی بلاتکلیف در سازمان محیط زیست تعیین تکلیف شد که این طرح‌ها موجب ۲۶۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی ۱۷۶ هزار شغل تخصصی بین یک تا ۱۲ سال می‌شود.

انتهای پیام/ج

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.