سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع آبی خراسان جنوبی نیازمند برنامه ای جامع

استاندار خراسان جنوبی گفت:دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ای جامع و کاربردی با مشارکت خود مردم در زمینه استفاده هر چه بهینه‌تر از منابع آبی ارائه دهند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛به نقل از استانداری خراسان جنوبی،مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی به کاهش نزولات آسمانی در استان اشاره کرد و گفت:تأمین آب به عنوان مهمترین اولویت استان باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده مناسب از آب در بخش‌های مختلف مردمی و بهره‌برداران بخش کشاوزری،صنایع و معادن افزود:باید برنامه‌ای جامع و عمیق مبتنی بر نظریات علمی و دانشگاهی در راستای برنامه‌های بلندمدت استان در حوزه منابع آبی به کارگروه ملی ارائه شود.

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه تصمیمات استانی نباید متناقض با سیاست‌های کلی مصوب در کارگروه ملی باشد،ادامه داد:باید برنامه‌ای مشخص  در استان بر اساس واقعیات روز،منابع مالی مورد نیاز و توان اجرایی استان تدوین و ارائه شود.

 

مروج‌الشریعه خاطرنشان کرد:کاهش مداوم بارش و نیز افزایش مداوم دما دو موضوعی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و این موضوع می‌تواند در دراز مدت استان را با مشکل و چالش روبه‌رو کند.

 

استاندار خراسان جنوبی یادآورشد:در کنار برنامه‌های کمی که به مرکز ارسال می‌شود برنامه و سیاست‌های کیفی برای صرفه‌جویی‌ها بر اساس راهبردهای علمی - دانشگاهی و واقعیت‌های جامعه آب به طور جد مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

 

وی گفت:باید تلاش کنیم تا مشارکت مردم جلب شده و اقدامات به گونه‌ای باشد که برنامه‌های پیش بینی شده نیز با حضور آنان به انجام برسد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.