سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز: روابط آمریکا و نزدیک‌ترین شرکایش تیره شده است

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی نوشت اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا پس از نشست گروه ۷ موجب ایجاد تنش‌هایی در روابط این کشور با متحدانش شده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی نوشت سطح روابط میان آمریکا و نزدیک‌ترین متحدانش به شدت کاهش یافته است.

 در این مطلب آمده است: یکشنبه و پس از پایان نشست گروه هفت با انتقاد شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از رهبران کشور‌های گروه هفت و امضا نکردن بیانیه پایانی این نشست، روابط آمریکا و نزدیک‌ترین شرکایش تیره شد.

ترامپ پس از ترک زودهنگام نشست گروه هفت به مقاماتش دستور داد بیانیه پایانی گروه هفت را پاره کنند و تهدید کرد تعرفه‌های بیشتری وضع می‌کند و نخست وزیر کانادا را غیرقابل اعتماد و ضعیف خواند.

با ورود ترامپ به سنگاپور برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، مشاورانش همچنان به انتقادات خود از متحدان اروپایی شان به ویژه نخست وزیر کانادا ادامه دادند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، و رئیس گروه هفت تعرفه‌های آمریکا را برای واردات فولاد و آلومینیوم توهین توصیف کرده بود.
آلمان و فرانسه نیز جبهه مشترکی تشکیل داده اند. وزیر اقتصاد آلمان گفت «اروپا به این راحتی تسلیم نمی‌شود.» امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز در توییتر نوشت: «آمریکای منزوی شده با جبهه متحد از سوی متحدان خود مواجه است.»

اتحادیه اروپا و کانادا گفته‌اند علیه تعرفه‌های آمریکا اقدام تلافی‌جویانه انجام خواهند داد و در سازمان تجارت جهانی وارد عمل می‌شوند و به همان میزان بر محصولات مهم آمریکایی تعرفه اعمال خواهند کرد.

انتهای پیام/

گزارش فایننشال تایمز از تیره شدن روابط آمریکا و متحدانش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جاسم
۱۵:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
شاید اروپای ترسوی و دنباله روی بی چون چرای چندین ساله آمریکا بخود بیایند