سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هایکو ماس حل و فصل بحران اوکراین را امری دشوار خواند

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد برگزاری مذاکرات به منظور حل و فصل بحران اوکراین امری دشوار خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان معتقد است ازسرگیری مذاکرات به منظور حل و فصل بحران اوکراین در نشست‌ چهارجانبه نرماندی کاری دشوار است با این حال، وی حقیقت برخاسته از برگزاری چنین مذاکراتی را یک موفقیت دانست.

وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه بیلد گفت: من در حال فریب دادن خود نیستم، ازسرگیری مذاکرات برای حل و فصل بحران فعلی اوکراین امری بسیار دشوار خواهد بود. اوکراین و روسیه دیدگاه‌ها، منافع و نقطه نظرات بسیار متفاوتی نسبت به همدیگر در بسیاری از موضوعات دارند. با این حال، این حقیقت که ما پس از 16 ماه قرار است نشستی را در سطح وزرای خارجه برای حل و فصل این بحران برگزار کنیم، خود یک موفقیت محسوب می‌شود.

نشست چهارجانبه نرماندی شامل کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان اولین بار در 6 ژوئن سال 2014 برگزار شد. هدف از برگزاری آن نشست حل مناقشه نظامی میان کیف و جمهوری‌های خود خوانده در بخش شرقی دونباس در این کشور اعلام شد. در سال 2014 و با در پیش گرفتن عملیات نظامی علیه جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک از سوی مقامات اوکراین مناقشات در منطقه دونباس شدت گرفت. مقامات اوکراین اقدامات نظامی را به دلیل به رسمیت نشناختن دولت جدید در کیف از سوی جمهورهای خود خوانده دونتسک و لوهانسک اعلام کردند. این در حالی بود که این جمهوری‌ها روی کار آمدن دولت جدید را به یک کودتا نسبت می‌دادند.

در سال 2015 طرف‌های درگیر پس از برگزاری مذاکرات در نرماندی، توافق صلحی را به امضاء رساندند. نشست بعدی چهار جانبه نرماندی در سطح وزرای خارجه قرار است روز دوشنبه در برلین آلمان برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.