سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای ناوشکن دماوند تا پایان امسال/برگزاری مسابقات جام دریا با هدف خزر دریایی صلح و دوستی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از احیای ناوشکن دماوند تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناوگان شمال این نیرو در رشت گفت: حادثه ناو دماوند یک تجربه تلخ اما بزرگ برای نیروی دریایی بود و پس از این حادثه کار بازسازی این ناو آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از بلوک‌های بدنه این ناو به پایان رسیده و در روز‌های آینده نصب خواهد شد، افزود: ناوشکن دماوند تا پایان امسال احیا شده با وضعیتی بهتر و پیشرفته تر به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اظهار داشت: ۳ ناوشکن و یک زیردریایی تا پایان امسال به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه چند ناوشکن جدید در کلاس ناوشکن دماوند و جماران به ناوگان جنوب کشور اضافه می‌شود، گفت: مراحل آزمایشی ناوشکن سهند نیز به خوبی سپری شده است و به زودی به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ناوشکن دنا نیز تا پایان امسال به نیروی دریایی ملحق خواهد شد، افزود: علاوه بر این یک فروند زیردریایی تمام ایرانی در کلاس متوسط نیز به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همه این تجهیزات نیروی دریایی ارتش با توان متخصصان داخلی ساخته شده است.

برگزاری مسابقات جام دریا  با هدف خزر دریایی صلح و دوستی

فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری مسابقات جام دریا طی ماه آینده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این رقابت ها در راستای توسعه تعاملات بین کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف خزر دریایی صلح و دوستی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش میزبان این مسابقات در حوزه غواصی در دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر است، تصریح کرد: ۱۰ کشور در این مسابقات شرکت می کنند.

به گفته این مسئول مسابقات در بین تکاروان و رقابت بین ناوهای رزمی به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می شود.

در این مراسم با قدردانی از زحمات ناخدا دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری، ناخدا یکم ستاد سید عبدالوهاب طاهری به عنوان فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی نیروی دریایی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.