سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خدمت به دانشگاهیان و پیشرفت علم از دغدغه های مرحوم احمدی بود

مخبر دزفولی گفت: خدمت به دانشگاهیان و پیشرفت علم ار دغدغه‌های مرحوم احمدی بود.

محمدرضا‌ مخبر دزفولی‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص درگذشت حجت‌الاسلام احمد احمدی قدیمی‌ترین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجت الاسلام احمدی خود را وقف‌ علم و فرهنگ کردند و از اولین‌ دوره‌ای که ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ تأسیس شد‌ ایشان با حکم امام خمینی (ره) به عضویت‌ این شورا درآمدند‌.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت مرحوم احمدی در دانشگاه تربیت مدرس‌ گفت: حجت الاسلام احمدی به موضوع علوم انسانی و تربیت مدرس‌ توجه بسیاری داشتند و دانشگاه تربیت مدرس‌ به همت او تأسیس شد.

وی ادامه داد: علاوه بر دانشگاه تربیت مدرس‌ که حجت الاسلام احمدی‌ از پیشگامان‌ تأسیس آن بودند سازمان مطالعه و تدوین‌ کتب‌ علوم انسانی  یا همان سازمان سمت‌ هم به دست او تأسیس شد.

مخبر دزفولی‌ با اشاره به نوع زندگی مرحوم احمدی اظهار کرد: او به هیچ وجه در قید و بند تشریفات نبود و درجات بالای علمی و فلسفی‌ او نشانگر میزان دانشش‌ است.

مرحوم حجت الاسلام احمدی مبارزه با آسیب های فرهنگی را اولویت می دانست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم احمدی بیان کرد: حجت الاسلام احمدی چنان خود را وقف علم و دانش و پیشرفت‌ کشور کرده بودند که همیشه به من می‌گفتند هر جایی که نیاز باشد و در هر زمانی، من خواهم آمد تا به بررسی‌ مشکلات و آسیب‌های فرهنگی بپردازیم.

وی اظهار کرد: تمام دغدغه‌ مرحوم حجت الاسلام احمدی خدمت به دانشگاهیان‌ و رشد و پیشرفت‌ علم و فرهنگ و علوم انسانی در کشور بود و این ضایعه‌ بزرگ را به همه دانشگاهیان‌ و اساتید تسلیت‌ می‌گویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.