سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نخستین آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور

نخستین آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور توسط استاندار خراسان رضوی در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موسسه پژوهشی علوم و صنایع و نیز این آزمایشگاه گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی از قطب‌های تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی کشور است ، ارتباط شبکه دانشگاه‌ها با این موسسه و نیز بخش‌های اجرایی  بسیار مهم است.

وی افزود: این امر به ارتقا توان و ظرفیت استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر کمک می‌کند وضمن آنکه وجود آزمایشگاه مربوطه به حفظ سلامت جامعه کمک موثری می‌کند.

رشیدیان گفت : پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با زمینه‌ها ، امکانات ، محققان و اساتید متخصص و دانشمند در حوزه علوم و صنایع غذایی ، فرصتی ارزشمند  است که باید از آن در بخش فرآوری مواد و صنایع غذایی بهره برد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هم با بیان اینکه ایران وارد کننده محصولات تراریخته به ویژه دانه‌های روغنی است افزود: این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان‌های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر تشخیص محصولات تراریخته گفت: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود ندارد و بر این اساس دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی بخشی به مصرف کنندگان شده است.

انتهای پیام//ح. ص
 


شروع به کار آزمایشگاه تشخیص محصولات ترارریخته در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.