سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران:

عوارض قطع اشجار به خرید باغ اختصاص نیافته است

صدراعظم نوری گفت: عوارض حاصل از قطع اشجار به خرید باغ اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران‌ در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکری‌ به شهردار تهران با اشاره به بند (ب) تبصره 8 بودجه سال 98 شهرداری تهران در خصوص درآمد حاصل از ردیف 160308 با عنوان وصول جرایم‌ قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران اظهار کرد: این رقم 100 درصد تخصیص‌ یافته قلمداد می‌شود و سازمان بوستان‌‌ها و فضای سبز مکلّف‌ است، درآمد مذکور را فقط در ردیف‌ 301024572 با عنوان تملّک‌ و احیای باغات با اولویت‌ مناطق 7، 9، 10، 11، 17 و 20 به مبلغ 20 میلیارد تومان هزینه‌ کند.

رئیس‌ کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های دریافتی‌ گفت: میزان تحقق درآمد حاصل شده از ردیف‌ مذکور طی دو ماه ابتدای سال جاری، مبلغ‌ 65 میلیارد ریال است.

وی افزود: با گذشت نزدیک به 3 ماه از سال جاری، اقدامات لازم جهت تخصیص‌ این درآمد به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران جهت تملّک‌ و احیای باغات با اولویت‌های گفته شده، انجام نشده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی تمامی درآمد حاصل از عوارض ایمنی ساختمان‌ها از تاریخ یکم تیر ماه 96، به طور مستقیم به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی واریز شده است، تصریح کرد: تا قبل از تاریخ مورد اشاره در 3 ماهه اول سال 96، به دلیل عدم واریز مستقیم‌ عوارض موصوف‌ به حساب سازمان علی رغم‌ وصول مبلغ 299 میلیارد ریال، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهره‌ای از عوارض مورد وصول نداشته است.

وی با بیان اینکه مبلغ وجه واریزی طی 9 ماه از تاریخ یکم تیرماه تا 29 اسفند ماه 96، مبلغ یک‌ هزار و 160 میلیارد ریال بوده است، گفت: این مبلغ از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 197 میلیارد ریال است که به صورت مستقیم به حساب سازمان واریز شده و سازمان آتش نشانی به میزان دریافتی‌ حاصله‌ در حال انجام مأموریت‌های محوله‌ است.

صدراعظم نوری با اشاره به مصوبه شورای پنجم برای ایجاد شفافیت‌ و انضباط‌ مالی در لایحه بودجه 97، گفت: بر این اساس تمام واحدها، مناطق‌، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و مؤسسات وابسته به شهرداری تهران وظیفه‌ دارند تمامی منابع درآمدی خود را مستقیم‌ به حساب‌های درآمدی خزانه شهرداری واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار تهران انتظار دارم ضمن تأکید بر شفافیت، ساز و کاری ترتیب دهد که درآمد حاصل از عوارض و جرایم‌ موصوف‌ به موقع به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز جهت تملّک‌ باغات در مناطق 6گانه تخصیص یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.