سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کارآفرینی و بهره وری نیروی کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کار آفرینی موجب افزایش عدالت اجتماعی و امید به زندگی می‌شود

سرهنگی گفت: کارآفرینی در استقرار و توسعه عدالت اجتماعی، فقرزدایی و افزایش امید به زندگی تاثیر دارد.

رحیم سرهنگی مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت کارآفرینی و تاثیر آن در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: کارآفرینی و نوآوری اقتصادی، منبع بنیادی افزایش بهره‌وری و پیدایش صنایع جدید است و رابطه‌ای فراگیر و پایدار با رشد اقتصادی دارد.

وی افزود: در کنار توسعه فضای کسب و کار، توانمندسازی و توسعه استعدادهای برتر برای آینده کشور، شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه است.

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار تصریح کرد: پیامدهای مثبتی که توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند، غیرقابل انکار است. بسیاری از محققان معتقدند که کارآفرینی از توقف نظام اقتصادی در تعادلی ایستا جلوگیری می کند. یعنی به واسطه رفتارهای خلاقانه، موجب فرصت سازی برای همه نظام اقتصادی می‌شود و از این زاویه نظام اقتصادی را همچنان پویا نگه می‌دارد.

مدیر کل توسعه کار آفرینی و بهره‌وری نیروی کار اظهار داشت: کارآفرینی اقتصاد منبع گرای فعلی را به اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان تبدیل کرده است و تآثیر آن را در رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، استقرار و توسعه عدالت اجتماعی و حضور گسترده و فعال در بازار‌های مهم می‌توان مشاهده کرد. کشور‌های مختلف در دهه‌های اخیر با توجه به نقش مؤثر و مثبت کارآفرینان اقتصادی در توسعه آنان را به عنوان قهرمانان ملی خود معرفی و پشتیبانی کرده اند.

سرهنگی همچنین افزود: دستیابی به اهداف آرمانی سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و نیز تحقق اهداف برنامه های توسعه‌ای کشور، مستلزم توسعه فرهنگ و دانش کارآفرینی به عنوان موتور محرکه این حرکت عظیم است.

موانع کارآفرینی

وی، با اشاره‌ به پاره‌ای از مشکلات ساختاری که می‌تواند رشد و گسترش کارآفرینی را با چالش های فراوان روبرو می‌کند، اظهار کرد: قوانین و مقررات، مجوزها، عدم ثبات متغیر‌های کلان اقتصادی و نبود قوانین در پوشش ریسک کارآفرینی از جمله موانع اصلی کارآفرینی در کشور است.

نتایج کارآفرینی

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار با اشاره به نقش مهم کارآفرینی، تصریح کرد: ساماندهی و استفاده اثربخش از منابع و نتایج مثبتی که توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند، غیر قابل انکار است. مردم یک جامعه برای تامین محصولات و ارائه خدمات مورد نیازشان به یکدیگر متکی هستند. هر چه جامعه رشد بیشتری داشته باشد، نقش افراد تخصصی‌تر و واضح‌تر می‌باشد.

سرهنگی با تاکید بر اینکه کارآفرینان پیوسته در حال ابداع و توسعه کالا و خدمات جدید هستند، خاطرنشان کرد: پیش از این کشور‌های توسعه یافته منبع تولید کالا‌های جدید بوده اند، ولی امروز می‌توان گفت که کشور‌های در حال توسعه بخش عظیمی از اقتصاد و نیاز را در دست گرفته اند. کارآفرینان ایرانی نیز با ایجاد خدمات و محصولات مبتنی بر نوآوری می‌توانند در بازار‌های محلی و منطقه‌ای در سالی که مزین به نام «حمایت از کالا‌ی ایرانی» است، برای کشور ارزش افزوده‌ای ایجاد کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارآفرینی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.