سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهیدحسين بايزيدی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهیدحسين بايزيدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیدحسین بایزیدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
حسین بایزیدی در سال 20/6/1342 در روستای شندره در اطراف شهرستان سردشت در خانواده‌ای پرهیزکار به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌ی کوچک روستا به پایان رساند و برای ادامه‌ی تحصیل به سردشت رفت و در مدرسه‌ی 14 آذر، همزمان با پیروزی انقلاب، مقطع راهنمایی را تمام کرد. در سال 1364 با خانم خدیجه خیری ازدواج کرد که ثمره‌ی این ازدواج 4 فرزند ( یک دختر و سه پسر) می‌باشد. ایشان یک فرد مهربان، باایمان، خوش اخلاق و متقی بود و اوقات فراغت خود را به دیدن خانواده و رفتن به طبیعت، ورزش و مطالعه می‌گذراند. وی در تظاهرات حضور فعال داشت و با پخش تصاویر و پیام‌های امام، وفاداری خود به امام و انقلاب را اثبات و نفرت و انزجار خود را نسبت به ظلم حکومت پهلوی ابراز داشت.
سپس به عضویت رسمی سپاه درآمد و در پاکسازی روستاهای منطقه و جبهه‌ی جنگ، حماسه‌های فراوانی از خود نشان داد و در رکاب فرماندهان و سرداران رشیدی همچون شهید حاج علی اکبری و دیگران به فعالیت ادامه داد تا سرانجام خود نیز فرمانده شد. او وجب به وجب ضدانقلاب را از روستاهای منطقه به عقب راند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدحسین بایزیدی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهرا
۱۱:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خیلی خوب بود .ممنونم