گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد غلامعلی سليمانپور یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهيد غلامعلی سليمانپور یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهيد غلامعلی سليمانپور در سال 1335 هجري شمسي در روستاي قارنما، اطراف شهرستان نقده به دنیا آمد، خانواده ايشان مستضعف و از قشر كم درآمد بود و بدين جهت از رفتن به مدرسه براي يادگيري بازمانده و به شغل كارگري و بناي مشغول شد و از اين راه درآمد حلالي را كسب كرده و به تأمين احتياجات اوليه زندگي خويش مي پرداخت.
شهيد با پدر و مادر خويش بسيار صميمي و مهربان بود و از خصوصيات بارز اخلاقي ايشان صميميت و قلبي توأم با تقوي داشت و معتقد به نظام انقلاب و امام (ره) بود و قبل از انقلاب اسلامي با شركت در راهپيمائي ها و تظاهرات عليه رژيم منحوس پهلوي دين خويش را ادا كرد و پس از پيروزي پرشكوه انقلاب اسلامي كه ثمره هزاران هزار شهيد گلگون كفن ميهن اسلامي بود در 22 بهمن سال 57 به عضويت جوانمردان ژاندارمري درآمد و از ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي و هدفهاي مقدس شهيدان مشغول پاسداري شده و با ضد انقلاب داخلي كه در آن موقع به فكر طمع ورزي به خاك ميهن اسلامي چشم دوخته بودند به مبارزه و ستيز برخاست و كمر همت را بست و همانند ساير دوستان و‌ آشنايانش با جان و دل خويش به دفاع برخاست. شهيد عزيز نسبت به انجام فرائض ديني و ترك محرمات بسيار كوشا و در برابر حق و حقيقت بسيار متواضع و فروتن بود و بالاخره در اثر تلاش و كوشش بسياري كه در حين خدمت مقدس جوانمردي در پاسگاه جلديان و دوآب از خود به يادگار گذاشت. و در راه همين هدف والا در تاريخ 59/2/25 در اثر انفجار مين ،كار گذاشته شده توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهيد غلامعلی سليمانپور

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم سلمان پور
۲۳:۳۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
روحش شاد یادش گرامی باد
آخرین اخبار