سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

آمریکا سقوط رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آمریکا با انتقال سفارت شرارت و توطئه خود به بیت‌المقدس، خدمتی به رژیم صهیونستی نکرد بلکه سقوط آنان را سرعت بخشید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: سال‌ها پیش شعار رژیم صهیونیستی «از نیل تا فرات» بود و اعتقاد داشتند این وسعت از جغرافیا متعلق به آن هاست و باید به آن دست پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: آن زمانی که این شعار را سر دادند چندین کشور عربی شش روز بیشتر نتوانستند در مقابلشان دوام بیاورند و به همین خاطر دامنه زیاده خواهی هایشان را گسترده‌تر و شعار «نظم نوین جهانی» را مطرح کردند.

وی گفت: در حال حاضر شاهدیم که صهیونیست‌ها هزینه می‌کنند تا در مرزهایشان دیوار بتنی ایجاد کنند و دست و پا می‌زنند تا همین میزان از وسعت خود را از دست ندهند و از شعار‌های گذشته خود عقب نشسته اند.

امام جمعه قزوین افزود: با اینکه در ماه رمضان تأکید کرده بودند به هیچ عنوان افراد زیر ۴۰ سال در نماز جمعه بیت‌المقدس شرکت نکنند، اما ۱۲۰ هزار نفر در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در نماز جمعه حضور پیدا کردند، در نماز جمعه دوم ۲۰۰ هزار نفر و در نماز جمعه هفته گذشته ۲۷۰ هزار نفر به اقامه نماز جمعه پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: این حضور با شکوه با وجود فشار‌های بسیار زیاد و حذف جمعیت زیر ۴۰ سال تحقق پیدا کرد و این آگاهی‌ها نشان می‌دهد که هر روز رو به پیشرفت هستیم.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در شب‌های قدر اضافه کرد: این حضور نشان دهنده تدین مردم ماست حتی اگر جوانی پوشش مناسبی ندارد در این شب‌ها خود را محتاج امیرمومنان (ع) و قرآن می‌داند که باید این فرصت‌ها را قدر بدانیم و با محبت و رفتار جذاب، زمینه جذب جوانان را به دین و اسلام فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سرمازدگی و خسارت‌های ناشی از آن در بخش کشاورزی از مسئولان خواست به وضعیت بیمه و کار کشاورزان و باغداران توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به نزدیکی عید سعید فطر گفت: به احتمال زیاد جمعه آینده به نماز عید فطر ختم خواهد شد و باید خود را برای برگزاری عزتمندانه و باشکوه نماز عید فطر آماده کنیم.

امام جمعه قزوین همچنین به سالروز شهادت آیت الله سعیدی و درگذشت علامه مجلسی اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.