سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد؛

شب‌های لیالی قدر از مهم‌ترین جلوه‌های رحمت و لطف خداوند به انسان‌ها است

امام جمعه مشهد گفت: شب‌های قدر بهترین زمان برای اخذ تصمیم‌های بزرگ و حرکت در مسیر بندگی است و این شب ها مهم‌ترین جلوه‌های رحمت و لطف خداوند به انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی در ویژه برنامه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و لیالی قدر که با حضور میلیونی زائران و روزه‌داران در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد، با اشاره  فضیلت شب قدر  با بیان اینکه در شب‌های قدر مقدرات انسان معین می‌شود، افزود: ذات مقدس پروردگار مقدرات هر انسانی را قبل از وجود او در دنیا می‌داند، اما اینکه می‌گویم در این شب مقدرات ما رقم می‌خورد به این معنی است که خداوند در این شب‌ها به انسان‌های گناهکار فرصت توبه می‌دهد تا بتوانند سرنوشت خود را تغییر دهند.

وی  شب قدر را از هزار ماه بالاتر دانست و گفت: شب قدر زمان جبران غفلت‌ها و بازگشت به درگاه الهی و سعادتمندی است. هر گاه انسان خطاکار در این شب توبه کند، خداوند گناهان گذشته او را می‌بخشد و نامه عمل او را همانند روزی که از مادر متولد شده پاک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به  به احادیث و روایاتی از امام صادق (ع) پیرامون اهمیت شب‌های قدر  گفت: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند «برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام می‌شود و تصویب آن در بیست و یکم و تنفیذش در شب بیست و سوم صورت می‌گیرد»، همچنین این امام بزرگوار در جواب این سوال که چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است فرمود: «کار نیک در شب‌های قدر از کار در هزار ماه که در آن‌ها شب قدر نباشد بهتر است».

 آیت الله علم الهدی با اشاره  به پنهان بودن شب قدر گفت: مشخص نبودن شب قدر رحمت و لطف دیگری از جانب خداوند رحمان است تا انسان بتواند در سه شب فرصت راز و نیاز و عبادت با پروردگار را داشته باشند. همچنین اگر در یک شب نتوانست رابطه حقیقی با خداوند برقرار کند، مایوس نباشد و بتواند در شب‏‌های بعدی جبران کند.

وی  با بیان اینکه عظمت و بزرگی شب قدر به اندازه‌ای است که گناه در این شب موجب نزول عذاب الهی می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل نامعلوم بودن شب قدر این است که اگر انسان در این شب مرتکب گناه شد، آن گناه موجب نزول عذاب نشود.

امام جمعه مشهد  افزود: مایه مباهات است که شب قدر ما به نام مولای متقیان علی بن ابی طالب (ع) گره خورده است و با واسطه قرار دادن این امام همام از درگاه الهی درخواست مغفرت و توبه می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری مراسم شب قدر در حرم مطهر رضوی

برچسب ها: شب قدر ، رمضان 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.