سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار برای مهار کانون‌ های گرد وغبار در خوزستان

استاندار خوزستان از اختصاص اعتبار به منظور مهار کانون‌ های گرد و غبار در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از کانون‌های گرد و غبار خوزستان که امروز، 17 خرداد ماه انجام شد، با بازدید از نهال‌ های کشت شده در کانون‌های گرد وغبار ، روند کشت را بسیار امیدوار کننده و رضایت ‌بخش عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 75 تا 80 درصد نهال‌های کشت شده سبز شده‌اند و مشکل خاصی در رشد آن ها بوجود نیامده است، اذعان داشت: تاکید ما بر حفاظت از نهال‌های کشت شده است.

شریعتی با بیان اینکه حدود 112 هزار هکتار کانون گرد و غبار در جنوب شرق اهواز وجود دارد بیان کرد: 20 هزار هکتار در سال 95 و 5 هزار هکتار در سال‌های قبل کار شده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه افزود: 6 هزار هکتار دیگر نیز از تعهد ما در سال 96 باقی مانده است که تا مهرماه سال جاری انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در طول 50 سال اخیر 127 هزار هکتار مالچ‌ پاشی و نهالکاری در خوزستان انجام شده است، یعنی در هر سال 2 هزار و 500 هزار هکتار، اما تنها در سال گذشته 15 هزار هکتار مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در کانون‌های گرد و غبار انجام شده که این کار بی‌ سابقه بوده است.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صحیح در سال‌های آینده با حفظ کیفیت سرعت کار افزایش می‌یابد تا کانون‌های گرد وغبار کنترل شوند و به طراوت و سرسبزی خوزستان کمک کنیم.

وی گفت: انتظار داریم مردمی که در روستاهای اطراف کانون‌های گرد و غبار شرق اهواز سکونت دارند از ما حمایت کنند و مانع کار نشوند و جهت ایجاد خوزستانی سبز و با طروات تلاش نمایند.

انتهای پیام/گ

مالچ پاشی و نهالکاری در کانون های گرد و غبار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.