سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش عاملی موثر در پیشگیری از استعمال دخانیات

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت مشهد گفت: در سال ۱۹۸۷ کشور‌های عضو سازمان بهداشت جهانی با تعیین یک روز با عنوان روز جهانی بدون دخانیات؛ توجه همگان را به مضرات و خطرات استفاده از دخانیات جلب نموده و به بررسی راهکار‌های جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر نوشین پیمان با اشاره به اینکه آموزش کلید پیشگیری و یکی از عوامل موثر در پیشگیری از دخانیات است افزود: گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت درهفته ملی بدون دخانیات در روزهای (۱۰-۴ خرداد) اقداماتی را در راستای آموزش و اطلاع رسانی به دانشجویان به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: قرار دادن بسته آموزشی بر روی سایت گروه و ایمیل آن به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان و توزیع پمفلت های آموزشی در میان دانشجویان از جمله این اقدامات است.

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت مشهد تصریح کرد: به منظور پیشگیری از استعمال دخانیات باید به ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت بیشتردر خصوص آموزش و بستر سازی مناسب جهت جلوگیری از توزیع مواد دخانی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اقدام نمود.

دکتر نوشین پیمان گفت: انجام تبلیغات محیطی و تهیه پیام ها و هشدارهای بهداشتی و بسته های آموزشی در مکان های پرتردد شهر می تواند در زمره برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات قرار گیرد و گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت در این خصوص آمادگی لازم جهت همکاری با سازمان های مربوطه از جمله شهرداری را دارد.

انتهای پیام// ج.ر



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.