سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی مقامات ناتو درباره ادامه حمایت مالی از افغانستان پس از ۲۰۲۰ میلادی

دبیر کل ناتو اعلام کرد که وزیران دفاع این سازمان در نشست امروز، درباره ادامه حمایت مالی از نظامیان افغانستان پس از سال ۲۰۲۰ میلادی رایزنی می کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کل ناتو اعلام کرد که وزیران دفاع این سازمان در نشست امروز، درباره ادامه حمایت مالی از نظامیان افغانستان پس از سال ۲۰۲۰ میلادی رایزنی می کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو بیان داشت که وزیران دفاع ناتو تصمیم خواهند گرفت که کمک‌های مالی به نظامیان افغانستان را تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کنند.

آقای استولتنبرگ در پاسخ به خبرنگاران گفت که دلیل حمایت از نظامیان افغانستان این است که طالبان را متقاعد کنیم در میدان جنگ نمی توانند برنده شوند و از سوی دیگر زمینه مذاکرات صلح را ایجاد کنیم.

وی افزود که در کنار آموزش و حمایت مالی نظامیان افغانستان، ناتو انتظار دارد که دولت افغانستان اصلاحات بیاورد، علیه فساد مبارزه کند، شفافیت بیاورد و انتخابات برگزار کند.

دبیر کل ناتو گفت: من از پیشنهاد صلح رییس جمهور غنی و پیام شفاف عالمان دینی افغانستان مبنی بر محکوم کردن حمله‌های انتخاری و خشونت ناشی از افراطیت و فراخوان آنان برای آغاز گفتگوهای صلح استقبال می‌کنم.

نشست وزیران دفاع ناتو امروز در بروکسل برگزار می‌شود. طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان نیز در این نشست حضور دارد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.