سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پالایشگاه‌های اروپایی خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهند

رویترز در گزارشی نوشت پالایشگاه‌های اروپایی از بیم تحریم‌های آمریکا، میزان خرید نفت خام از ایران را کاهش می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت پالایشگاه‌های اروپایی از بیم تحریم‌های آمریکا، میزان خرید نفت خام از ایران را کاهش می‌دهند و به این ترتیب درها را بر روی یک پنجم صادرات نفتی این کشور عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) می بندند.

رویترز می افزاید با وجود اینکه دولت های اروپایی در وضع تحریم های جدید از آمریکا تبعیت نکرده اند، بانک ها، شرکت های بیمه و صنایع حمل و نقل تحت تأثیر فشارهای تحریم ها که تجارت با تهران را پیچیده و پرمخاطره کرده است، به تدریج روابط خود را با ایران قطع می کنند.

منابع آگاه به رویترز گفتند علاوه بر توتال فرانسه، اِنی و ساراس ایتالیا، شرکت‌های پالایشگاهی رپسول و کپسا اسپانیا و هلنیک پترولیوم یونان برای توقف خرید نفت خام از ایران به محض اجرایی شدن تحریم ها آماده می شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشتم ماه مه سال جاری میلادی (هجدهم اردیبهشت) به طور رسمی تصمیم خود را برای خارج کردن این کشور از توافق هسته ای تاریخی سال 2015 اعلام و تحریم های لغو شده علیه ایران را دوباره وضع کرد. تحریم های (یکجانبه) آمریکا بر بخش نفت ایران طی 180 روز پس از اعلام این تصمیم (چهارم نوامبر مصادف با سیزدهم آبان) اجرایی می شوند.
انتهای پیام/

قطع تدریجی روابط تجاری پالایشگاه‌های اروپایی با ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
حالا برید سنگ برجام رو به سینه بزنید