سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"روز قدس،نماد همبستگی مسلمانان"/دستمالچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امروزه نهضت ضد صهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر از غرب آسیا نیست

 

سفیر سابق کشورمان در اردن و لبنان گفت: امسال روز جهانی قدس بیش از پیش گرامی داشته خواهد شد، چرا که اهانت و بی‌شرمی صهیونیست ها و کاخ سفید،خون مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را به جوش آورده است.

احمد دستمالچی سفیر سابق ایران در اردن و لبنان  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، از بزرگترین ابتکارات استراتژیک سیاسی حضرت امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: قبل  از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع فلسطین صرفا یک موضوع ملی و ناسیونالیستی بود که توسط برخی گروه ها به صورت جسته و گریخته به آن پرداخته می‌شد.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) با این ابتکار خود با یک تیر چند نشان زدند؛ اول اینکه قدس مسئله اول اسلام است؛ دوم اینکه یک مسئله همگانی است. سوم اینکه قدس شریف به کسی جز مسلمین اختصاص ندارد، لذا این هدف‌گیری امام باعث جهت‌گیری مبارزات آزادی‌بخش فلسطین و آزادی قدس شد که می توان از آن به عنوان بزرگترین ثمره این اقدام استراتژیک امام (ره) نام برد.

سفیر سابق کشورمان در اردن و لبنان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا حمایت از آرمان فلسطین به یک مطالبه عمومی در سطح جهان تبدیل شده است، پاسخ داد: جنایت، ترور، اشغال، تجاوز و کشتار همواره در  طول تاریخ محکوم بوده است چرا که با فطرت انسانی سازگاری ندارد، از این رو جنایات وحشیانه و اشغالگری بی شرمانه صهیونیست‌ها و همچنین منطق قانونی ملت فلسطین در مطالبه سرزمین غصب شده خود باعث شده است حمایت از قلسطین به یک موضوع جهانی تبدیل شود چرا که فطرت انسانی، زورگویی و اشغالگری را نمی پذیرد.

وی افزود: امروزه نهضت ضد صهیونیستی در کشورهای اروپایی و حتی در خود آمریکا کمتر از نهضت ضد صهیونیستی در غرب آسیا نیست. بر همین اساس خیل عظیم مردم اروپا اقدامات ضد صهیونیستی نظیر تحریم کالاهای اسرائیلی را کلید زده و پیگیری می‌کنند و به همین دلیل است که سردمداران اروپا نمی توانند مانند هیئت حاکمه کاخ سفید بی چون و چرا از صهیونیست ها حمایت کنند؛ چرا که توسط مردم خود تحت فشار سنگینی قرار دارند.

دستمالچی تصریح کرد: در آمریکا هم موج هایی علیه حمایت کاخ سفید از تل آویو به راه افتاده که چرا دولت ایالات متحده با پول مالیات دهندگان آمریکایی منافع رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند، لذا مبرهن است حمایت از آرمان فلسطین روز به روز فراگیر‌تر شده و فشار افکار عمومی بر اشغالگران و حامیان آن ها نیز روز به روز در حال افزایش است.

سفیر سابق کشورمان در اردن و لبنان در پایان خاطرنشان کرد: امسال روز جهانی قدس بیش از پیش گرامی داشته خواهد شد، چرا که اهانت و بی‌شرمی صهیونیست ها و کاخ سفید خون مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به جوش آورده است و ملت های جهان جواب این جنایات و گستاخی ها را با راهپیمایی عظیم در روز قدس خواهند داد.

گفتنی است که مقام معظم رهبری در سال های گذشته همواره بر اهمیت روز قدس تاکید داشته اند که به چند مورد از بیانات ایشان در این باره می‌پردازیم:

روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل چقدر سعى كرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول اين سالها كه روز قدس را كه نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است، تضعيف كنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطين نيست؛ روز امت اسلامى است. روز فرياد رساى مسلمانان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهيونيزم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله كنندگان، قدرتهاى استكبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چيز كوچكى نيست. روز قدس يك روز جهانى است. يك پيام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اين است كه امت اسلامى اولاً زير بار ظلم نميرود، ولو اين ظلم از پشتيبانى بزرگترين و قدرتمندترين دولتهاى عالم برخوردار باشد. (۱۳۸۸/۰۶/۲۹) 

وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است

روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی روز قدس، این حرکتى که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و بحمداللّه روزبه‌روز بهتر و سال‌به‌سال گرمتر این حرکت ادامه دارد، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنائى است؛ این فقط یک راهپیمائى نیست؛ خونى است که در این روز در رگهاى امت اسلامى می‌دود؛ على‌رغم کسانى که می‌خواهند مسئله‌ى فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشى سپرده شود، این مسئله را روزبه‌روز زنده‌تر می‌کند؛ و همین جور خواهد بود. وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است، که امیدواریم خداوند همه را هدایت کند به آنچه که وظیفه‌ى آنهاست، و کمک کند که بتوانند این وظائف را انجام بدهند. (۱۳۹۱/۰۵/۲۹)

روز قدس مخصوص ایران نیست

روز قدس مخصوص ایران نیست؛ روز دنیاى اسلام است و لذا در همه دنیاى اسلام، مسلمانان حضور خود را براى دفاع از برادران فلسطینى خود نشان دادند. مسلمانان در این روز اراده عمومى خود را براى مقابله با ترفندهاى امریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین بروز دادند؛ اما ملت ما در این زمینه پیشتاز بوده است و امسال به شکل نمایانى این پیشتازى و عظمتِ اراده ملى را در ایران نشان داد. (۱۳۸۲/۰۹/۰۵)

 همچنین رهبر معظم انقلاب در در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در جمعه همین هفته فرمودند: به فضل الهی، و به برکت حضور پرشور مردم روزقدس امسال از سالهای گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.