سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام اروپایی: ترامپ درهای مذاکره را بسته است

یکی از مقامات ارشد تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در‌ها را به روی مذاکرات اقتصادی و تعرفه گمرکی بسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، «سیسیلیا مالم استروم» از مقامات ارشد تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درها را به روی مذاکرات اقتصادی و تعرفه گمرکی بسته است.

در این گزارش آمده است: اروپا تمایل داشت تعرفه هایش را بر خودروها و شرکت های آمریکایی کاهش دهد. اما دولت ترامپ به این تمایل اروپا توجهی نشان نداد.

سیسیلیا مالم استروم، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد آمریکا در پی ارائه پیشنهادها از سوی اتحادیه اروپا، "درها را بسته است." اتحادیه اروپا با طرح یک شکایت قانونی و تلاش برای اعمال تعرفه بر محصولات آمریکایی از جمله بر موتورسیکلت به اقدام آمریکا برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بر فولاد واکنش نشان داده است.

مالم استروم در گفتگو با سی ان ان گفت: "ما این کار را انجام می دهیم زیرا باید انجام دهیم."

او همچنین تاکید کرد: "من این کار را با خرسندی انجام نمی دهم اما این اقدام پیامدهایی در پی دارد."

او تصریح کرد اتحادیه اروپا باید بجنگند تا بتواند از قوانین جهانی تجاری محافظت کند. او اقدام آمریکا را به اعمال تعرفه های گمرکی بر اساس قوانین سازمان جهانی تجارت "تلاش برای حمایت از کالاهای داخلی" و "غیر قانونی" توصیف کرد.

ترامپ اغلب اعلام کرده است فعالیت های تجاری هم پیمانانش ناعادلانه است. او می گوید آنها تعرفه های گمرکی زیادی را اعمال می کنند که این موضوع سبب می شود کالاهای آمریکایی وارد بازارهای آنها نشود و این موضوع به عدم توازن تجاری می انجامد.
مالم استروم گفت این عدم توازن تنها در ارتباط با مسائل تجاری و تعرفه های گمرکی نیست. او گفت این عدم توازن به پس اندازها، نظام مالیاتی، الگوهای مصرف و پویایی عرضه و تقاضا مربوط می شود.

گفتنی است دولت ترامپ تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم اعمال کرده است. دولت ترامپ همچنین اعلام کرده است تعرفه های گمرکی بر واردات از چین به ارزش پنجاه میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.