سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت یک کوهنورد در حادثه سقوط از ارتفاعات کوهسار

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از فوت یک تن به علت سقوط از ارتفاعات کوهسار خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ساعت 21:21 دقیقه شب گذشته یک مورد حادثه سقوط در دره در ارتفاعات کوهسار به سامانه 125سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام شد که بلافاصله گروه ویژه سازمان آتش نشانی مستقر در ایستگاه 74 بلوار کوهسار به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: زمانی که آتش نشان ها به محل حادثه می رسند، مشاهده می کنند دو مرد حدودا 24 ساله که با موتور سیکلت به ارتفاعات کوهسار رفته بودند و بعد از تاریک شدن هوا موتور سیکلت ها را رها و پیاده به ارتفاعات بالاتر رفته بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: به علت تاریکی هوا یک تن از این افراد به دره سقوط کرده بود و شخص دوم نیز در وضعیت بد و نامتعادلی در ارتفاعاتی قرار داشت و به دلیل ضعف جسمی قادر به حرکت نبود که آتش نشان ها بعد از ساعتی جستجو توانستند این فرد را نجات دهند و به ارتفاعات پایین تر بیاورند.

ملکی بیان کرد: به گفته این فرد دوستش به دره سقوط کرده بود و شیب دره به گونه ای بود که بدون امکانات کوهنوردی امکان رفتن به دره وجود نداشت به همین دلیل از گروه امداد و نجات کوهستان سازمان هلال احمر نیز کمک خواسته شد و یک تیم هم از هلال احمر به منطقه اعزام شد.

وی تصریح کرد: دو تیم سازمان آتش نشانی و هلال احمر تا ساعات میانی شب در دره به جستجو پرداختند اما به دلیل تاریکی شب عملیات جستجو برای چند ساعت متوقف شد.

ملکی گفت: با روشن شدن هوا دو تیم جستجو را دوباره آغاز کردند و توانستند فرد را در انتهای دره و در بین صخره ها پیدا کنند.

وی افزود: این فرد ارتفاعی حدود 300 تا 400 متر را سقوط کرده بود و به تایید عوامل اورژانس به علت شدت حادثه جان خود را از دست داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.