سه کارگر چاه کن تبعه افغانستان که به عمق 20 متری چاه سقوط کرده بود با تلاش نیروهای آتش نشانی نجات یافتند.

نجات سه کارگر چاه کن از عمق ۲۰ متری چاهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حادثه سقوط سه کارگر چاه کن به عمق 20 متری چاه ساعت 19:17 دقیقه روز گذشته توسط شاهدان به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 96 و نیز گروه امداد و نجات 6 این سازمان به محل این اتفاق واقع در بزرگراه شهید تندگویان، خیابان برادران عبدی راهی شدند.

محمد اسماعیل شریفی افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی كه از دقایق اولیه حادثه در محل حضور یافته بود، گفت: یک کارگرافغانی 40 ساله ای برای ادامه کار حفرچاه، قصد داشت به انتهای چاه برود که ناگهان به هنگام پایین رفتن، به علت بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی به عمق 20 متری چاه سقوط کرد که وی بر اثر صدمات وارده دیگر قادر به هیچ حرکتی نبود و در همان انتهای چاه گرفتار شد.

وی در ادامه گفت: درپی این اتفاق، دو کارگر افغانی دیگر که حدودا 28 و 31 ساله بودند با دیدن این صحنه برای کمک به همکارشان یکی پس از دیگری به داخل چاه رفتند که آن دو نیز به عمق چاه سقوط کردند.

شریفی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از ایمن سازی محل، سه پایه چاه را بر روی دهانه چاه برپا کردند که یکی از نجاتگران با استفاده از تجهیزات لازم و رعایت نکات ایمنی وارد چاه شد و پس از رسیدن به کارگر 40 ساله و تثبیت کردن وی، با استفاده از تجهیزات مربوطه و همکاری دیگر نجاتگران، این مقنی را به بالای چاه منتقل کرد.

وی اضافه کرد: این کارگر افغانی كه از ناحیه گردن، كمر، پاها و دست ها دچار آسیب جدی شده بود، برای اعزام به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

این افسرآماده آتش نشانی با اشاره به این که عملیات امداد رسانی در این حادثه درحدود یک و نیم ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت و دو كارگر دیگر كه در هنگام کمک به همکار خود به عمق چاه سقوط كرده بودند نیز توسط آتش نشانان از داخل چاه بیرون آورده شدند و با توجه به معاینات انجام شده توسط كادر پزشكی اورژانس، خوشبختانه آسیب جدی ندیده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار