سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار سابق نیوجرسی: اگر ترامپ خودش را عفو کند، این کار به استیضاح او منجر می‌شود

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال عفو دونالد ترامپ در پرونده روسیه بوسیله خودش، فرماندار سابق نیوجرسی گفت این کار منجر به استیضاح او خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کریس کریستی»، فرماندار سابق نیوجرسی روز گذشته (یکشنبه) در واکنش به احتمال عفو «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بدست خودش اعلام کرد که اگر رئیس جمهور آمریکا خودش را در پرونده روسیه عفو کند، این کار به استیضاح او منجر خواهد شد.

وی در گفتگو با شبکه «ای بی سی» اعلام کرد: «هیچ راهی نیست که عفو دونالد ترامپ بوسیله خودش عملی باشد و دلیلش این است که اگر این اتفاق بیفتد این به یک مشکل سیاسی تبدیل می شود. اگر پرزیدنت ترامپ خودش را عفو کند، استیضاح می شود.»

کریستی همچنین افزود: زمانی که رئیس جمهور با یک «ناعدالتی» مواجه می شود می خواهد فورا آن را درست کند.

کریستی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که «رودی جولیانی»، وکیل دونالد ترامپ روز گذشته گفته بود رئیس جمهور آمریکا این قدرت را دارد که اگر بخواهد خود را در پرونده روسیه عفو کند؛ با وجود اینکه قصد انجام چنین کاری را ندارد.

رودی جولیانی پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که روز شنبه نیویورک تایمز در مقاله ای به یک نامه 20 صفحه ای اشاره کرد که آن را تیم حقوقی دونالد ترامپ برای رابرت مولر، مسئول تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نوشته بود. در این نامه نوشته شده بود که بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این اختیار را دارد به تحقیقات «رابرت مولر» مهر پایان بزند. در این نامه همچنین آمده بود که رئیس جمهور آمریکا حتی می تواند از «اختیار عفو کردن» استفاده کند.

دونالد ترامپ در مدت حدود یک سال و نیمی که در کاخ سفید بوده تاکنون 5 بار از اختیار عفو کردن استفاده کرده است. تازه ترین آنها عفو «دینش دی سوزا»، یک مفسر محافظه کار و کارگردان آمریکایی است که در سال 2014 به نقض مقررات فدرال در حوزه تأمین مالی کمپین انتخاباتی محکوم شده بود و دونالد ترامپ روز پنجشنبه او را به طور کامل عفو کرد.

انتهای پیام/

احتمال استیضاح دونالد ترامپ در صورت عفو در پرونده روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.