سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الیزه اعلام کرد مواضع آلمان در اصلاح اتحادیه اروپا به فرانسه نزدیک شده است

کاخ ریاست جمهوری فرانسه از بابت نزدیکی دیدگاه‌های صدر اعظم آلمان به دیدگاه‌های فرانسه در موضوع اصلاحات اتحادیه اروپا ابراز خشنودی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه از بابت نزدیکی دیدگاه‌های صدر اعظم آلمان به دیدگاه‌های فرانسه در موضوع اصلاحات در اتحادیه اروپا ابراز خشنودی کرد.

کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آنگلا مرکل درباره اصلاح اتحادیه اروپا و حوزه پولی یورو "به دیدگاه‌های فرانسه" نزدیک شده است.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه این موضوع را با توجه به اظهارات صدر اعظم آلمان در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه بیان کرد. در بیانیه کاخ الیزه آمده است: «امانوئل مکرون و آنگلا مرکل در حاشیه نشست گروه هفت در روز‌های هشتم و نهم ژوئن آینده در کانادا دیدار خواهند کرد و به طور اخص موضوعات پرونده اصلاحات اتحادیه اروپا را پیگیری می‌کنند.»

به گزارش رویترز، رهبران دو کشور فرانسه و آلمان در نظر دارند یک نقشه راه مشترک برای اصلاح اتحادیه اروپا را طی نشست اروپایی در روز‌های ۲۸ و ۲۹ ژوئن آینده ارائه دهند.

آنگلا مرکل روز یکشنبه اعلام کرد که به طور اخص از نظام وام‌دهی به اعضای مشکل‌دار و از اصل بودجه سرمایه‌گذاری برای منطقه پولی یورو حمایت می‌کند؛ شاید با رقم محدود‌تر از آنچه پاریس پیشنهاد داده است.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌اش آورده است: «این یک حرکت مثبت است که بر تعهد اروپایی صدر اعظم آلمان و دولت وی تاکید می‌کند. این تنها راه تقویت منطقه یورو و اتحادیه اروپاست. ما نیز به طول کامل و با همان اراده به این راه تعهد داریم.»

در ادامه این بیانیه آمده است دو کشور باید هنوز در هفته‌های آینده برای آماده سازی نقشه راه مشترک کار کنند. آنگلا مرکل همچنین تشکیل یک صندوق پول اروپایی را برای کمک به کشور‌های مشکل‌دار به شرط نظارت دقیق، پیشنهاد داد. الیزه هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است. مرکل همچنین موافقت خودش را با پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه دایر بر تشکیل یک نیروی مداخله نظامی مشترک اروپایی اعلام کرد. به نظر الیزه این اظهارات صدر اعظم آلمان یک نقطه عطف در مواضع این کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.