سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکای نیوز خبر داد؛

پلیس انگلیس ماهی یک حمله تروریستی را در این کشور کشف می‌کند

بنابر گزارش اسکای نیوز، پلیس انگلیس دست‌کم ماهی یک حمله تروریستی را در این کشور شناسایی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دین هایدون»، معاون دستیار کمیسر پلیس انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز اعلام کرد دست‌کم در هر ماه یک حمله تروریستی در این کشور شناسایی می‌شود. این مقام پلیس انگلیس تاکید کرد این کشور همچنان با تهدیدات جدی حملات تروریستی روبرو است.

معاون کمیسر پلیس انگلیس روز شنبه به اسکای نیوز اعلام کرد: سطح فعلی تهدیدات  تروریستی در انگلیس همچنان در سطح بالا قرار دارد و از سال 2014 تاکنون در همین سطح باقی مانده است.

این مقام پلیس انگلیس به مردم این کشور گفت همچنان در این خصوص هوشیار و مراقب باشند. وی افزود پلیس و نیروهای امنیتی به سختی تلاش می‌کنند تا هر گونه حملات تروریستی را کشف و خنثی کنند.

بنابر گزارش ام آی 5، سازمان اطلاعاتی انگلیس، از زمان حمله تروریستی سال گذشته در لندن نیروهای امنیتی این کشور هر ماه یک برنامه تروریستی را در این کشور شناسایی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تهدیدات تروریستی از سال 2015 همچنان در کشورهای اتحادیه اروپا در سطح بالا قرار دارد. سال گذشته مقامات انگلیس با چند حمله تروریستی در این کشور از جمله حمله تروریستی پل وست مینستر در 22 مارس 2017 که در میدان پارلمان  و در داخل محوطه کاخ وست مینستر در لندن مرکزی به وقوع پیوست، مواجه بودند.  همچنین در حمله دیگری که در 22 مه 2017 رخ داد انفجاری در خارج از سالن منچستر آرنا در شهر منچستر به وقوع پیوست. در این حمله تروریستی 22 تن کشته و تقریبا 120 نفر نیز زخمی شدند. این بمب‌گذاری مرگبارترین حمله در انگلیس پس از بمب‌گذاری‌های 2005 لندن بود. در ژوئن سال 2017  و پس از وقوع حملات تروریستی در انگلیس ترزا می، نخست وزیر این کشور پس از جلسه اضطراری کابینه در مورد حمله تروریستی لندن طرح چهار مرحله‌ای را برای مقابله با افراط‌‌گرایی و تروریسم ارائه داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.