سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای فاکس نیوز:

ایران به دنبال فناوری ساخت سلاح‌های کشتار جمعی است!

شبکه خبری آمریکایی در گزارشی ادعایی با استناد به منابع آلمانی مدعی شد ایران در تلاش برای کسب فناوری‌های تسلیحات کشتارجمعی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان٬ شبکه فاکس‌نیوز آمریکا با استناد به گزارش ادعایی آژانس اطلاعاتی ایالت «بادن-وورتمبرگ» آلمان، مدعی شد ایران همچنان به دنبال کسب فناوری تولید سلاح‌های کشتارجمعی و خرید تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز برای برنامه موشکی خود از آلمان است.

به ادعای فاکس‌نیوز در این گزارش آمده است: ایران همانند پاکستان و سوریه تلاش می‌کند تا به فناوری و دانش چگونگی توسعه سلاح‌های کشتارجمعی و ارتقا سامانه‌های موشکی مرتبط با آن‌ها دست یابد.

فاکس‌نیوز در ادامه ادعای بی‌‌پایه و اساس خود می‌افزاید: مقامات اطلاعاتی و امنینی آلمان همچنین گفته‌اند فعالیت‌های غیرقانونی ایران در آلمان بیشتر بر شیوه‌های کلاسیک خرابکاری در حوزه سیاست٬ اقتصاد٬ علوم و صنایع نظامی و جنگ‌افزاری متمرکز است.

آنطور که فاکس‌نیوز ادعا می‌کند این گزارش وب‌سایت آلمانی ۳۴۵ صفحه است که در ۲۴ ماه «مه» منتشر شده و مقامات اطلاعاتی این کشور مدعی شده‌اند «اطلاعات گسترده‌ای از فعالیت‌های جاسوسی ایران در آلمان» را جمع‌آوری کرده‌اند.

طبق گزارش فاکس نیوز، نهاد اطلاعاتی ایالت «بادن-وورتمبرگ» مدعی شده ایران در این ایالت جنوبی آلمان که محل تجمع کارخانجات و شرکت‌های فناوری و مهندسی این کشور است، علاوه بر تلاش برای خرید تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز خود، مشغول انجام جاسوسی صنعتی است.

همچنین بنا بر این گزارش، آژانس اطلاعاتی ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان ادعا کرده است که ایران در برلین از ادارات دولتی آلمان و مخالفان خود در این شهر نیز جاسوسی می‌کند.

این آژانس اطلاعاتی پیش از این نیز در چندین گزارش، اتهامات مشابهی را علیه ایران مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.