سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه سنا با تعرفه‌های تجاری ترامپ

رئیس اکثریت سنای آمریکا ضمن هشدار درباره وقوع جنگ تجاری، از رئیس‌جمهور این کشور خواست اعمال تعرفه‌های تجاری جدید را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «میچ مکانل»، رئیس اکثریت سنای آمریکا، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، خواست از جنگ بین‌المللی بر سر اعمال تعرفه‌های جدید کناره‌گیری کند و به وی هشدار داد این اقدامات می‌تواند آغازگر یک جنگ تجاری شود.

رئیس اکثریت سنای آمریکا روز جمعه در نشست کنگره در کنتاکی اعلام کرد: «به عقیده من یک جنگ تجاری هیچ پیامد خوبی را به همراه نخواهد داشت و امیدوارم که آمریکا از چنین مسئله‌ای عقب بکشد».

مکانل در ادامه افزود: «این تعرفه‌ها برای اقتصاد مفید نخواهند بود و من نگران این موضوع هستم که این تعرفه‌ها سبب کند شدن یا توقف پیشرفتی شود که ما به لحاظ اقتصادی در حال شکل‌دهی آن هستیم».

رئیس اکثریت سنای آمریکا بارها درباره اعمال تعرفه تجاری به دولت ترامپ هشدار داده و تأکید کرده بود چنین اقداماتی ممکن است اقتصاد این کشور را با آشفتگی‌های مواجه کند و همچنین سبب تحریک اقدامات تلافی‌جویانه از سوی کشورهای دیگر شود.

مکانل یکی از چندین نماینده جمهوری‌خواهی است که در مخالفت با تصمیم تجاری ترامپ در خصوص تعرفه‌ها اظهار نظر کرده است.

همچنین پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنج شنبه اعلام کرد او نیز با تصمیم ترامپ در خصوص تعرفه‌های تجاری مخالف است. بن سس، سناتور جمهوریخواه ایالت نبراسکا، نیز تصمیم تجاری ترامپ را بی‌منطق خواند. همچنین رئیس کمیته مالی سنا نیز از تصمیم ترامپ انتقاد کرد. باب کورکر، نماینده جمهوری‌خواه، نیز در اظهاراتی اعلام کرد ترامپ در حال سوء استفاده از اختیارات خود برای اعمال تعرفه‌ها است.

جمهوریخواهان بارها نگرانی خود را در خصوص اقدامات تجاری ترامپ که می‌تواند سبب آشفتگی اقتصادی پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره شود، مطرح کرده‌اند. پت تومی، سناتور جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا، روز جمعه اعلام کرد از وضع قانونی که سبب نظارت بیشتر کنگره بر تصمیمات تجاری و تعرفه‌ای ترامپ می‌شود، حمایت می‌کند.

رئیس جمهوریخواهان سنا همچنین اعلام کرد قانونگذاران اقدام زیادی نمی‌توانند در این خصوص انجام دهند و یادآور شد که هر قانونی باید به امضای رئیس جمهور برسد یا در غیر این صورت باید حمایت کافی از سوی نمایندگان را برای غلبه بر حق وتوی رئیس جمهور داشته باشد.

مکانل در پایان افزود: «مطابق با قانون تجارت رئیس جمهور تقریبا توانایی برای انجام این کارها دارد؛ به همین علت ما نمی‌توانیم اقدام زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن آن انجام دهیم. این یک موضوع در حیطه اختیارات دولت است. به همین خاطر است که بسیاری از ما معتقدیم این کار نباید انجام شود».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.