سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از دفتر تسهیل گری در حاشیه شهرکرمان

دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در روستای الله آباد درحاشیه شهر کرمان به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مراسم بهره برداری از این دفتر گفت: این دفاتر به منظور ارتقاء کمی و کیفی سطح زندگی مردم و تغییر چهره فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌ای / سکونت گاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: به این منظور ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت انتخاب و در مرکز هر استان ۱۰ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی راه اندازی می‌شود که برقرار کننده ارتباط بین مردم ساکن محله و ارگان‌های دولتی هستند.

وی تاکید کرد: این دفاتر ظرفیت‌های محله و توانمندی‌های ساکنان محله و همچنین نقاط ضعف و ایراد و اشکالات موجود در محلات را شناسایی و با کمک نهاد‌های مردمی که در محلات تشکیل میشود در جهت حمایت از ساکنان محل گام بر می‌دارد.

موسی پور افزود: کارشناسانی در این دفاتر حضور دارند که در زمینه شهرسازی، معماری، حقوق، روانشناسی، مردم شناسی و جامعه شناسی به مردم محل خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل اجتماعی استانداری همچنین گفت: در مجموع ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های تاریخی شهر کرمان زیر پوشش ۱۰ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی قرار می‌گیرند.

روستای الله آباد روستایی درحاشیه شهر کرمان وبه شدت مهاجرپذیر است وبدلیل شرایط خاص مردم منطقه نیاز به کاراقتصادی جدی دارد.

انتهای پیام /ح

راه اندازی دفتر تسهیل گری درروستای حاشیه ای کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.