سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت قصه های قرآن کریم باجذابیت داستانی در اپلیکیشن«قرآن برای کودکان»

«قرآن برای کودکان»نرم افزار تعاملی است که درآن قصه‌های قرآن کریم سرشار از مفاهیم الهی خود به زبانی ساده برای کودکان روایت شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ مراسم رونمایی اپلیکیشن «قرآن برای کودکان» ظهر دیروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج در جامعه المصطفی العالمیه قم برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران پروژه تولید این اپلیکیشن گفت: بازی‌ها و همچنین فضای مجازی بستر مناسبی است برای انتقال معارف اسلامی که در این زمینه جامعه المصطفی العالمیه و آمادگی همکاری لازم با دستگاه‌های مختلف دارد.

آیت الله اعرافی افزود: امیدواریم این حرکت آغازی برای اقدامات زنجیره‌ای این گونه در دنیای اسلام باشیم.

مهدی عباسی معاون سازمان سراج و مسئول مرکز نرم افزارهای تلفن همراه نیز در این مراسم، در توضیح این اپلیکیشن عنوان کرد: محتوای این برنامه به جلسات متعدد و با بهره‌مندی از حضور و همکاری صاحب نظران و پژوهشگران فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شده است.

معاون سازمان سراج و مسئول مرکز نرم افزارهای تلفن همراه بیان کرد: از ابتدای پیش‌تولید تعامل با کارگردان پروژه برای رسیدن به کیفیت مورد نظر در چارچوب زمانی پروژه آغاز شد و با مشخص شدن افراد کلیدی هر بخش، جلسات دو نفره و چند نفره برگزار شد و پس از رسیدن به درک مشترک از ابعاد کیفی و اجرایی؛ فرایند تولید به جریان افتاد.

وی افزود: داستان‌های مورد استفاده در این اپلیکیشن عبارتند از داستان خلقت آدم‌، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، سلیمان، صالح، داوود، ایوب بنی، اسرائیل، صحاب کهف، اصحاب فیل، پیامبر اکرم(ص) و ماجرای مباهله است که با بررسی نمونه‌های کارهای خارجی موجود استانداردهای برای اپلیکیشن قرآن برای بچه‌ها تعریف کردیم.

عباسی ادامه داد: در حوزه نویسندگی با سنجش اولیه نویسنده با ملاحظات دراماتیک، روایی و استنادی اصطلاحات و تغییرات هر داستان انجام گرفت و در زمینه تصویرسازی ابتدا دکوپاژ داستان‌ها و احتیاجات پویاسازی فرم به فریم داستان‌ها برای تصویرساز مشخص شد.

معاون سازمان سراج و مسئول مرکز نرم افزارهای تلفن همراه گفت: پیش تولید و تحقیقات این اثر دو سال زمان برد و یکی از خروجی‌های این کار این بوده که این محصول به صورت کتاب نیز تولید شد.

وی بیان کرد: برای ترجمه عربی به انگلیسی از مترجم بسیار خوب استفاده شد و در مجموع تیم خبری برای این کار گرد هم جمع شدند.

وی افزود: در مراحل مختلف کار هم از اتود اولیه فضاسازی، طراحی کاراکتر و رنگ آمیزی نهایی بر روند زیبای داستان نظارت به عمل آمد.

«قرآن برای کودکان» نرم افزار تعاملی است که در آن قصه‌های قرآن کریم با جذابیت داستانی و سرشار از مفاهیم الهی خود به زبانی ساده برای کودکان روایت شده است. این مفاهیم اگر با زبان قصه و از همان دوران کودکی به انسان ارائه شود، اثرگذارتر خواهد بود زیرا می‌تواند روح حاصلخیز کودک را برای پذیرش حق و حرکت در مسیر الهی در آینده، آماده سازد.

اپلیکیشن «قرآن برای کودکان»، برنامه تعاملی بر بستر تلفن همراه است که بسیاری از داستان‌های قرآن را با زبانی ساده و با تصویرگری منحصر به فرد برای کودکان روایت می‌کند.

موتور بازی قدرتمند، تصاویر اختصاصی، داستان‌های کوتاه، انیمیشن‌های جذاب، گویندگی داستان‌ها به زبان‌های مختلف، ساختار بازیگونه برای آموزش مفاهیم و حجم مناسب هر داستان برای دانلود، بخشی از مزایای قرآن برای بچه‌ها است.

این نرم افزار برای استفاده در سیستم عامل‌های اندروید و ios و به چند زبان زنده دنیا توسط سازمان فضای مجازی سراج آماده شده است.

برای تولید این اپلیکیشن، جمعی از متخصصان نویسندگی، تصویرسازی، گرافیک، انیمیشن، کارگردانی، برنامه‌نویسی، گیم، موسیقی و تولید با نظارت کارشناسان دینی گردهم آمدند.

انتهای پیام/ح

اپلیکیشن «قرآن برای کودکان» رونمایی شد

برچسب ها: سرویس فرهنگی ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.