سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه نکردن به جلو، مهمترین علل تصادفات درون شهری در مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران توجه نکردن به جلو را مهمترین علل وقوع حوادث رانندگی در معابر درون شهری استان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اقدامات و عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان در راستای روان سازی ترافیک، پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی و برخورد با تخلفات راهور، از کاهش ۵۳ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در معابر درون شهری استان طی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز در سطح شهر‌های استان، گفت: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و عبور از چراغ قرمز بیشترین تخلفات حادثه ساز بوده است.

سرهنگ باقری گفت: براساس قانون جرایم راهنمایی و رانندگی جریمه استفاده از تلفن همراه در کلانشهر ها، مراکز استان ها، جاده‌های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۱۰۰ هزار تومان، سایر شهر‌ها ۸۰ هزار تومان و در روستا‌ها و راه‌های روستایی ۴۰ هزار تومان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی برای رانندگان خودرو‌های شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

وی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، صحبت کردن با تلفن ۳۰ درصد و خواندن پیامک و نوشتن و ارسال آن نیز تا ۹۰ درصد ذهن راننده را از رانندگی منحرف می‌کند.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو با ۴۷درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۹ درصد بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی در اردیبهشت ماه بوده است، افزود: توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۸ درصد ، تغییرمسیر ناگهانی با ۹درصد و تجاوز به چپ با ۲درصد از دیگر علل وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان است.
انتهای پیام/آ

اعلام مهمترین علل تصادفات درون شهری در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.