طرح برخورد با موتور سواران متخلف بمنظور کاهش تصادفات جاده‌ای در مازندران از امروز آغاز شد.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: به منظور پیشگیری از تخلفات ناشی از حوادث رانندگی طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران از امروز در استان اجرایی شد.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی موتورسیکلت سواران و کاهش تخلفات و حوادث جاده‌ای موتور سواران انجام می‌شود.

سرهنگ باقری گفت: با موتور سوارانی که بدون گواهینامه، نداشتن کلاه ایمنی و با  حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ اقدام به موتور سواری در جاده های  درون شهری و برون شهری استان کنند  برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه آمار ۳۵ درصد تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی مربوط به موتور سواران است، افزود: دوماه گذشته توقیف موتور سیکلت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تصادفات موتور سواران در معابر درون شهری یکماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز ۵۳ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در صورت توقیف موتورسیکلت، آموزش راکب قبل از ترخیص وسیله نقلیه از دیگر اقدامات پلیس راهور استان است.

عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۱۱۶ موتور سوار پارسال در تصادفات رانندگی جاده‌های برون شهری و روستایی و درون شهری جان خود را از دست دادند.

وی شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات را ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن اعلام کرد.
انتهای پیام/آ

آغازطرح برخورد با موتور سواران متخلف در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.