سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

طرح‌های پژوهشی باید منجر به اجرا شود

استاندار اصفهان گفت:با فعال کردن کارگروه تخصصی باید جهت‌دهی کلی و دقیق به امور تحقیقاتی و آموزشی استان داده شود و این کارگروه چارچوب ها را مشخص و راهکارها را تعیین کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که با حضور معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران ذیربط برگزار شد، بر مشخص شدن اولویت‌های پژوهشی استان تأکید کرد و اظهار داشت: بودجه‌های پژوهشی در قالب برنامه‌ها و اولویت‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان این که در زمینه‌های آب‌های ژرف و مسائل آب تاکنون مطالعات زیادی صورت گرفته است، افزود: پژوهش‌ها می‌تواند در خصوص پساب و استفاده بهینه از آب و محیط زیست، توسعه استان و طرح‌های بزرگ موجود در اصفهان به عنوان یکی از اولویت‌ها باشد.

استاندار اصفهان گفت: کارگروه مذکور باید به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و به دبیری دانشگاه اصفهان و با حضور مدیران ذی‌ربط برگزار شود، اولویت‌های پژوهشی استان نیز باید شناسایی و بودجه‌های پژوهشی در قالب برنامه‌ها و اولویت‌های اختصاص یابد.

وی با تأکید بر این که طرح‌های پژوهشی باید منجر به اجرا شود، خاطرنشان کرد: با فعال کردن کارگروه تخصصی باید جهت‌دهی کلی و دقیق به امور تحقیقاتی و آموزشی استان داده شود و این کارگروه چارچوب ها را مشخص و راهکارها را تعیین کند.

در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد کارگروه در سال‌های 95 و 96 و اعتبارات سال 96 بررسی شد؛ تدوین و به روزرسانی سند آمایش علم و فناوری استانی، برنامه‌ریزی جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه در استان، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بر اساس سند آمایش مصوب، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری استان بر مبنای شناسایی نیازها، توانایی‌ها و مزیت‌های استانی، تدوین برنامه‌های حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فنآوری و شهرک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان و تدوین ساز و کار همسویی بین اهداف و سیاست‌های استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف و سیاست‌های ملی از جمله وظایف این کارگروه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.