سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: مواد مخدر ۴۰ الی۶۰ درصد منابع مالی جنگ افغانستان را تشکیل می‌دهد

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: مواد مخدر ۴۰ الی۶۰ درصد منابع تمویل جنگ افغانستان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در نشست گروه کوچک دابلن به منظور هماهنگی و جلب کمک‌های بین‌المللی در امر مبارزه مشترک با مواد مخدر گفت: ناامنی و تروریسم با مواد مخدر ارتباط مستقیم دارد. 

عبدالله عبدالله امروز در نشست مشترک با سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی افزود که حملات هوایی بر فابریکه‌های تولید و پروسس مواد مخدر مؤثر بوده و منابع تمویل گروه‌های تروریستی را کاهش داده است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان اضافه کرد که طبق آمارها ۴۰-۶۰ درصد منابع تمویل جنگِ افغانستان را مواد مخدر تشکیل می‌دهد؛ بنابراین، لازم است که تلاش‌ها بیشتر و متمرکز شود. 

وی گفت: اگر تولید، کشت و پروسس مواد مخدر افزایش یافته، سوال پیش می‌آید که تلاش‌های ما چه نتیجه دارد؛ ولی اگر این کمک‌ها و تلاش‌ها صورت نمی‌گرفت، وضعیت بدتر از این می‌شد.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی هشدار داد که مواد مخدر یک تهدید جهانی برای همهه کشورها است؛ اما مساله تولید، مصرف و انتقال مواد کمیاوی از طرق مختلف به افغانستان بسیار جدی می‌باشد.

عبدالله بیان داشت که ما همکاری همه را می‌خواهیم ولی برخی از کشورها تنها افغانستان را متهم کرده و تمام بار را روی افغانستان می‌اندازند. توقع داریم که آنها هم ادای مسئولیت کنند. مبارزه با مواد مخدر بدون هماهنگی و همکاری جامعه جهانی و کشورهای منطقه نتیجه نمی‌دهد. ما از کشورهایی که صادقانه کار کردند، قدردانی می‌کنیم.

عبدالله عبدالله تاکید کرد که تنها با پوشاندن مشکل به نتیجه نمی‌رسیم بلکه باید عوامل آن درک و شناسایی شود و سپس راه حل پیدا کنیم. کنفرانس ژنیو را پیش داریم و تا آن زمان کار دقیق صورت گیرد.

رئیس اجرائی دولت افغانستنان بر کمبود بودجه و عدم هماهنگی میان نهادهای داخلی و خارجی اشاره کرد و بر ضرورت کار مشترک و هماهنگ تاکید نمود. 

وی وعده سپرد که قوانین، پلان جامع محو مزارع کوکنار، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تخریب مزارع، بودجه و تعهدات افغانستان را در امر مبارزه با تروریسم در سطح حکومت به بحث می‌گیرد. 

عبدالله عبدالله در پایان تاکید کرد که نباید درس‌های ناکام گذشته در امر مبارزه با مواد مخدر تکرار شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.