سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست شواری فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کرمان

سومین نشست شواری فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان به همراه اعضا در محل این داره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در سومین نشست شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، گفت: شورا یک اصطلاح اسلامی برگرفته از قرآن و سنت پیامبر(ص) است که به معنی رایزنی و همفکری در مسائل مختلف است تا انجام امور به بهترین نحو صورت گیرد.

وی بزرگترین مشکل دستگاه های مختلف در حوزه ی فرهنگی را جزیزه ای عمل کردن دانست و تأکید کرد: این مشکل باید حل شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: روابط عمومی هیئت های ورزشی باید بر اساس مناسبت ها، رویدادهای ورزشی شان را در قالب تقویم ورزشی به شورا ارائه دهند، این برنامه ها در شورای فرهنگی به بحث گذاشته و در نهایت تصویب می شود و دبیر شورا وظیفه دارد، انجام این رویدادها را پیگیری کند.

وی با بأکید بر ایجاد خلاقیت در انجام و اجرای برنامه های فرهنگی یادآور شد: هم اکنون مخاطبان جوان و نوجوان ما دیگر برنامه های روتین و سنتی گذشته را نمی پذیرند، پس باید در تنظیم و برنامه ریزی ها، تلاش کنیم برنامه ها در هر قالبی که هستند، متناسب با نوع آن متنوع و مخاطب پسند باشند.

امیری خراسانی به هفته ی کرامت اشاره کرد و گفت: بهتر است در این هفته، از افراد، دانشمندان به نام، شایسته و بایسته که در راستای نظام و مسائل سیاسی امروز تلاش کرده اند، استفاده کنیم، چرا که با اجرای این برنامه ها ایده را به نسل جوان انتقال می دهیم.

وی با استقبال از انجام کارهای فرهنگی ورزشی در پایگاه های بسیج و مناطق محروم افزود: تأثیر انجام کارهای فرهنگی ورزشی در مناطق محروم به سبب فقر فرهنگی بیشتر از مناطق توسعه یافته است.

اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان در شورای فرهنگی اداره کل نیز در این نشست گفت: کلیه واحدهای اداره کل باید دستورالعمل ها و آیین نامه های فرهنگی خود اعم از شورای اقامه نماز، شورای امربه معروف و نهی از منکر، کمیته حجاب و عفاف، شورای صیانت از حقوق شهروندی، کارگروه ایثارگران، مجمع خیران و ... به منظور هماهنگی و هم افزایی بیشتر به شورای فرهنگی ارائه دهند.

وی افزود: با فعال شدن دبیرخانه فرهنگی، گزارش هفتگی برنامه های اجرا شده به منظور تجزیه تحلیل و مستند سازی جمع اوری می شود.

 اسدی هدف از پیشنهاد و تشکیل این شورا را پرهیز از موازی کاری واحدهای اداره کل و استفاده موثر از تمامی ظرفیت های موجود  دانست و ضمن انتقاد از بعضی هیت های ورزشی که تاکنون مسئول فرهنگی خود را معرفی کرده اند، خواستار همکاری و تعامل بیشتر آنها شد.

 وی با اشاره به ظرفیت سمن های جوانان ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن سازمان های مردم نهاد جوانان  به این شورا شاهد تحول بزرگی در برنامه های فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/ب

سومین نشست شواری فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کرمان برگزار شد

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.