سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستمالچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آینده به قدرت رسیدن بن سلمان در ابهام فرو رفت/ التهابات بیشتری در خاندان سلطنتی سعودی رخ می‌دهد

دیپلمات سابق ایران در بیروت گفت:زخمی شدن بن سلمان در حادثه کاخ الخزامی نشان داد، آینده به قدرت رسیدن وی در ابهام است.

احمد دستمالچی سفیر سابق ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شایعات پیش آمده در مورد  زخمی شدن محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی در حادثه کاخ الخزامی و آینده مبهم به قدرت رسیدن وی،اظهار کرد: جنگ درونی و تنازع قدرت در داخل خاندان سلطنتی سعودی پس از مرگ عبدالله شروع شد و سلسله حوادثی که به صورت پشت سرهم در این خاندان رقم خورد نشان دهنده  صحت این مطلب است که در خاندان آل سعودی رقابت شدیدی  برای به دست گرفتن قدرت وجود دارد.

سفیر سابق ایران در لبنان بیان کرد: از برکناری بن نایف  گرفته تا  به قدرت رسیدن یکباره  بن سلمان و دستگیری های بی سابقه  شاهزادگان همه حاکی از مبارزه بی امان قدرت در کاخ های سلطنتی است.

وی ادامه داد: دستگیری و تحقیر شاهزادگان پر نفوذی نظیر بن ولید حاکی از این امر بود که  آینده  قدرت در خاندان سعودی  درگیر کشمکش و واکنش های افراطی خواهد شد.

دستمالچی گفت:از آنجاییکه عربستان یک جامعه بسته است، اخبار به سرعت منتشر نمی شود، اما  حادثه کاخ الخزامی نشان داد اخبار درون خاندان سلطنتی نامطلوب و ناخوشایند است زیرا حاکی از درگیری سنگین شاهزادگان بود.

وی افزود: حادثه کاخ الخزامی با هدف ایجاد محدودیت برای بن سلمان رخ داد، زیرا شاهزادگان سعودی نسبت به تندروی های ولیعهد جوان  اعتراض داشتند.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: آنچه که واضح است و حتی منابع آمریکایی نیز آن را تایید کرده اند زخمی شدن محمد بن سلمان در این جنگ قدرت است.

وی با اشاره به آینده قدرت بن سلمان در خاندان سعودی، تصریح کرد: تا  زمانیکه شرایط به ثبات نرسد و شکل جدید پادشاهی مشخص نشود جنگ قدرت در عربستان همچنان پا برجا خواهد بود و زخمی شدن بن سلمان  نشان داد آینده به قدرت رسیدن وی در ابهام خواهد بود .

دستمالچی تاکید کرد: اگر بن سلمان مشی گذشته خود را که مبتنی بر ناپختگی و بی تجربگی است دنبال کند باید منتظر التهابات بیشتری  در خاندان سلطنتی باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.